DSV breidt met nieuw duurzaam magazijn haar gezondheidscluster verder uit in North Sea Port

DSV start met de bouw van een nieuw magazijn van 110.000 m² aan het Gentse Kluizendok. 350 extra jobs, een duurzaam magazijn, zowat de aantrekkelijkste werkplek in de Gentse logistiek, perfecte temperatuurregelingen en geautomatiseerde oplossingen springen hierbij in het oog.
DSV bouwt het meest duurzame pharma magazijn op dit moment in de Benelux, uiteraard zonder gasaansluiting en voorzien van zonnepanelen. De focus ligt volledig op de opslag en distributie voor één van de meest vitale sectoren in onze economie: de gezondheidszorg (‘healthcare’). Denk hierbij aan materialen voor klinische proeven, geneesmiddelen voor mensen, medische apparaten, natuurlijke gezondheidsproducten, diergeneesmiddelen en farmaceutische grondstoffen.

Op een terrein van 18 hectare zal er voor 110.000 m2 loodsen worden gebouwd. Deze nieuwe investering wordt gerealiseerd aan het Kluizendok, op de linkeroever van het Gentse deel van North Sea Port. Van hieruit kunnen deze goederen van en naar het Europese achterland worden vervoerd via wegtransport, met zeeschepen, binnenvaartschepen of per spoor. Als multimodale haven ligt North Sea Port immers op de kruisingen van al deze vervoersmogelijkheden.

Perfecte temperatuurregeling
Met haar logistieke diensten voorziet DSV in het nieuwe magazijn verschillende temperatuurregelingen voor farmaceutische producten bij elke stap in het proces. Het gebouw zal 6.000 m² temperatuurgecontroleerde opslagruimtes bevatten met omgevingstemperaturen van 2-8°C, -20°C en -40°C. Het nieuwe magazijn wordt gecertificeerd (Pharma QMS en GDP) zodat DSV er de gevoelige producten kan opslaan en distribueren overeenkomstig de geldende mondiale normen en regelgeving. Een afzonderlijk gedeelte dient voor de opslag en distributie van gevaarlijke goederen. Het magazijn is voorzien van maar liefst 110 docks waar vrachtwagens kunnen laden en lossen.

Vergaande automatisering
De klanten van DSV kunnen eenvoudig in real time de voorraden controleren en leveringen beheren. Een reeks geautomatiseerde oplossingen biedt er meer flexibiliteit in de zorglogistiek en er wordt onder meer gebruik gemaakt van geleide voertuigen. Het magazijn is ook voorzien van een automatisch opslag- en orderverzamelsysteem (‘AutoStore’) waardoor er sneller en efficiënter kan worden gewerkt. Hierdoor is er minder ruimte nodig en het is bovendien energiezuiniger. In het magazijn worden ook activiteiten met toegevoegde waarde (Value Added Logistics) uitgevoerd zoals het maken van displays, shrinking, verpakkings- en etiketteringsdiensten.

"DSV is enorm verheugd te kunnen starten met de bouw in Gent van het meest duurzame warehouse binnen de healthcare. Dit ultramoderne warehouse zal onze klanten voorzien van alle faciliteiten welke zij nu én in de toekomst nodig hebben om hun groeiambities te kunnen realiseren. Dat doen we samen met onze collega’s voor wie dit de aantrekkelijkste werkplek binnen de logistiek in de regio Gent wordt,” aldus Peter van der Maas, Executive Vice President, DSV Solutions Benelux.

Aantrekkelijke werkplek
Met het nieuwe magazijn wil DSV de meest aantrekkelijke werkplek binnen de logistiek in de Gentse regio worden waarbij rekening wordt gehouden met de wensen van de huidige alsook de toekomstige generaties werknemers. Er kunnen 350 collega’s aan de slag. Die zullen 24/7 over een onbemande catering beschikken. Naast oplaadmogelijkheden voor vrachtwagens zijn die ook voorzien voor personenwagens. Parkeren gebeurt onder meer op het dak van het magazijn – zo wordt er zuinig met de ruimte omgesprongen.

"Samen met DSV bouwen we de logistieke poot in North Sea Port almaar verder uit. Deze nieuwe investering zorgt niet enkel voor extra jobs, het geeft ook blijk van het volste vertrouwen in wat we als haven te bieden hebben inzake locatie, infrastructuur en achterlandverbindingen richting Europa,” aldus Daan Schalck, CEO, North Sea Port.

Over North Sea Port
North Sea Port is het 60-kilometer-lange grensoverschrijdende havengebied dat zich uitstrekt van het Nederlandse Vlissingen aan de Noordzee, over Terneuzen tot het Belgische Gent - 32 kilometer landinwaarts in België. Als centraal gelegen knooppunt in West-Europa staat de haven voor multimodaal vervoer (zeevaart, binnenvaart, spoor, vrachtwagen en pijpleiding) en een veelheid aan goederensoorten. North Sea Port is met 12,6 miljard euro toegevoegde waarde de nummer drie van de Europese havens. Inzake goederenoverslag neemt het met 73,6 miljoen ton de tiende plaats in van de havens in Europa. Het havengebied telt 550 bedrijven en creëert (in)directe werkgelegenheid voor 102.000 mensen.

0 reacties


DSV verhuist naar nieuwe locatie in Maastricht Airport

Warehouse en kantoren aan de Ierlandlaan 1 in gebruik genomen
DSV groeit voortdurend op een duurzame wijze door nieuwbouw dicht bij haar klanten te realiseren op locaties waar alle divisies zoveel mogelijk samen gevestigd zijn. Hierdoor kan DSV haar doelgroepen op de lange termijn veel beter voorzien van state-of-the art opslag, distributie en Value Added Logistics passende bij hun specifieke wensen.

Opslag verviervoudigd
Op de locatie aan de Ierlandlaan bieden wij u 31.000 m2 warehouse capaciteit met een additionele mezzanine van 4.700 m2 en 22 docks. Een verviervoudiging van de huidige locatie aan de Europalaan. Daarnaast blijft het warehouse aan de Engelandlaan van 26.000 m2 volledig operationeel. Naast de basisprocessen als inbound, warehousing en outbound, bieden wij u op deze locatie uiteraard ook douane, fiscale vertegenwoordiging en Value Added Logistics als bijvoorbeeld herverpakken, labelen en kwaliteitscontrole.

“Deze Breeam-gecertificeerde hypermoderne uitbreiding stelt ons als DSV in staat om de groeiambities van onze klanten én DSV te realiseren en onze dienstverlening op een betere manier, duurzaam uit te breiden ten einde supply chains in beweging te houden in een veranderende wereld”,

aldus Peter van der Maas, Executive Vice President, DSV Solutions.

2.000 m2 kantoorfaciliteit
Geheel in lijn met de strategie van DSV om kantoor- en warehousefaciliteiten zoveel mogelijk te consolideren, werken alle divisies van DSV in Maastricht Airport samen in deze vestiging op Aviation Valley in het hart van de Euregio om dagelijks innovatieve, duurzame en effectieve supply chain-oplossingen te leveren.

Met ingang van woensdag 1 maart a.s. zullen onze teams van DSV Air & Sea, DSV Solutions en DSV XPress hun werkzaamheden voor u gaan uitvoeren op de locatie aan de Ierlandlaan 1, 6199 AR in Maastricht Airport. De verhuizing van bestaande klanten maar zeker ook de implementatie van nieuwe klanten van DSV Solutions naar dit distributiecentrum zijn volop bezig waarvan de eerste klant inmiddels volledig operationeel is.

0 reacties


DSV start bouw uniek dubbeldeks warehouse en cross dock in regio Venlo

Opening bijenhotel als symbool van start bouw duurzame hypermoderne nieuwe locatie
In de directe omgeving van de vier vestigingen van de divisie Solutions, zijn de bouwwerkzaamheden gestart van de crossdivisionele campus van DSV. Deze campus zal crossdock, opslag en kantoren bieden aan de klanten en medewerkers van de divisies Road en Solutions alsook het gezamenlijke Shared Service Center. Daarnaast zal de mondiale directie van Solutions inclusief haar stafafdelingen vaste bewoner worden van deze state-of-the-art locatie. Alle bedrijfsactiviteiten welke vele jaren hebben plaatsgevonden aan de Tasmanweg 2 in Venlo verhuizen uiterlijk per 1 juli 2023 naar de nieuwe locatie.

Deze Breeam Excellent gecertificeerde vestiging met onder meer zonnepanelen kent een warehouse van ruim 34.000 m2 verdeeld over twee lagen aangevuld met ruim 8.000 m2 mezzanine en 33 docks. Het cross dock van 19.000 m2 wordt voorzien van 128 docks. De kantoren worden verdeeld over drie etages en ruim 7.000 m2. De werkomgeving wordt aangepast via de juiste mix van thuiswerken en op kantoor werken waarbij er ruimte is voor ontspanning op kantoor. Hiermee creëert DSV niet alleen een ruimte die past bij de werkzaamheden, maar ook een cultuur van connectie, inspiratie, vertrouwen en autonomie.

Onder het genot van een hapje en een drankje werden op de bouwlocatie aan de Jan Tinbergenstraat 2 de gasten welkom geheten door Patrick van Ulft (Managing Director DSV Road) en Remco Innemee (Senior Director DSV Solutions, Zuidoost-Nederland). Vervolgens kwam Roy Bouten (Wethouder Gemeente Horst aan de Maas) aan het woord welke zeer te spreken was over de goede zorg die DSV niet alleen voor haar klanten kent maar zeker ook voor alle (internationale) medewerkers welke dagelijks werkzaam zijn in de regio.

Namens Ontwikkelbedrijf Greenport Venlo sprak hun directeur Ruud van Heugten zijn bewondering uit voor de aanpak van DSV om binnen de volatiele supply chains, oplossingen te bieden aan haar klanten op een duurzame wijze. Dit door maximaal gebruik te maken van de beschikbare hectares en ecologie passend te laten samengaan met industriële ontwikkeling. Deze uitdaging om maximale ruimte te realiseren op zo min mogelijk grond werd volledig onderschreven door Jeroen Verbakel (Algemeen Directeur Unibouw) die als slotspreker de genodigden meenam in deze innovatie binnen de logistiek: “Dit wordt in Nederland het eerste volwaardige dubbeldeks warehouse met specificaties die vergelijkbaar zijn met die van volledig grondgebonden warehouses.”

Bijenhotel
Vanuit duurzaamheid heeft DSV bewust niet gekozen als starthandeling voor de traditionele spade in de grond, maar voor een bijenhotel. Een steuntje in de rug voor de bijen om zo de lokale ecologie zo goed en duurzaam mogelijk te laten samengaan met de industriële ontwikkeling binnen Greenport Venlo. Daar de bouwwerkzaamheden net gestart zijn, is vandaag alleen het bijenhotel onthuld. De bijenvolken worden na de oplevering in juli 2023 toegevoegd om zo geen last te ondervinden van de bouwwerkzaamheden.

0 reacties


Loonsverhoging en vaste banen bij DSV Solutions

5,25 procent loonsverhoging en 75 uitzendkrachten die een vaste baan krijgen. Dat is het resultaat dat FNV zegt bereikt te hebben bij DSV Solutions na een strijd van acht weken. ?Een mooi resultaat?, zegt cao-onderhandelaar Henri Janssen. ?Meer koopkracht en meer ?chte banen voor de

0 reacties


Werknemers DSV Solutions dreigen met acties

FNV Transport en Logistiek heeft een ultimatum gestuurd aan DSV Solutions dat woensdagmiddag 16:00 uur afloopt. De werknemers eisen een flinke loonsverhoging. Ook eisen ze meer vaste banen voor de steeds groter wordende groep uitzendkrachten.?Als DSV Solutions niet ingaat op het ultimatum willen de werknemers,

0 reacties


Mega order DSV voor Schmitz Cargobull

Onlangs kreeg S?ren Lund (DSV Road Holding) de eerste Schmitz Cargobull Huckepack schuifzeiloplegger overhandigd door Ulrich Sch?pker (Schmitz Cargobull) en Josef Warmeling (Schmitz Cargobull). De totale order omvat 3.000 opleggers. Naast deze grootte was ook de snelheid bijzonder van de levering van de eerste oplegger.

0 reacties


DSV Road en Zuidwest Logistiek sponsoren transport Kerstdozenactie Moldavi?

ADRA Nederland startte de actie Kinderen helpen kinderen. Kinderen in Nederland pakken een kerstdoos in voor een leeftijdsgenootje in Oost Europa. Zo bezorgen ze kansarme kinderen een onverwacht kerstcadeau. DSV Road en Zuidwest Logistiek sponsoren het transport. De kerstdozen zijn vaak kleurrijk en vrolijk versierd

0 reacties

DSV Solutions (Moerdijk) B.V.

Zevenbergen

Foto's
39
Video's
0
Topics
7

Over DSV Solutions (Moerdijk) B.V.

Een bedrijf uit Zevenbergen (Nederland).

Dit bedrijf is 39 keer op de foto gezet door de leden van TruckFan

Dit profiel beheren?

« Alle bedrijven