Foto van: arjan-dijkers

CB

Culemborg

Foto's
19
Video's
0
Topics
6

Over CB

Maak kennis met de logistiek expert voor Healthcare, Media en Fashion. Reken ook op onze 1000 professionals voor logistiek, e-fulfilment, e-bookdistributie, en informatie- en communicatiediensten. Betrouwbaar & innovatief.

Dit bedrijf is 19 keer op de foto gezet door de leden van TruckFan

Dit profiel beheren?

30 Jun 2020

23 Jun 2020

CB wil zonne-energie opwekken met nieuw magazijn

In Culemborg bouwt CB een nieuw magazijn. CB wil het dak en een deel van de gevel van dit nieuwe pand bekleden met zonnepanelen en zo 469.000 KWh per jaar aan duurzame energie opwekken (dit staat gelijk aan ongeveer 156 huishoudens).

Het nieuwe magazijn is 33 meter hoog, 100 meter lang en 30 meter breed en biedt ruimte aan 2260 zonnepanelen. Janet Verdonk, facilitair manager bij CB: ‘Het zou fantastisch zijn om deze stap te kunnen zetten. We kijken al enige tijd naar mogelijkheden om onze eigen duurzame energie op te wekken. Op onze huidige panden kan dit helaas niet zonder grote investeringen in de constructie. Bij het nieuwe magazijn hebben we vanaf de allereerste plannen in de constructie rekening gehouden met de wens om zonnepanelen te plaatsen. Op dit moment lopen er subsidieaanvragen bij de Europese Commissie en in het kader van Stimulering Duurzame Energietransitie. Met de gemeente Culemborg en de omgevingsdienst Rivierenland is overleg over de invulling. We hopen in het najaar de zonnepanelen te installeren.’

Volautomatisch magazijn
Het nieuwe magazijn kan volautomatisch bevoorraad worden, zonder dat daar handen aan te pas komen. Het verzamelen van orders gebeurt in dit magazijn volgens het ‘goods-to-man’ principe – goederen komen naar de mensen toe in plaats van andersom. Het sluit naadloos aan op de ontwikkelingen in de markt; voorraden en bestellingen zijn kleiner van omvang en tegelijkertijd wordt er vaker besteld en herbevoorraad. CB verwacht het magazijn in april 2021 in gebruik te nemen

0 reacties

01 May 2020

PostNL en CB starten samenwerking vanuit CB Healthcare

Logistiek dienstverlener CB en PostNL hebben vandaag bekendgemaakt dat PostNL voornemens is een minderheidsbelang te nemen in de healthcare-tak van CB. Vanuit het nieuwe partnership CB Healthcare willen PostNL en CB intensiever gaan samenwerken en klanten in de zorgsector voorzien van een breed aanbod aan logistieke oplossingen, zoals de levering van wondzorgproducten en incontinentiemateriaal aan huis en bij zorginstellingen. Met deze stap spelen PostNL en CB in op de groeiende markt voor zorglogistiek. De transactie is naar verwachting in juli 2020 afgerond.

Eenvoudiger en patiëntgerichter
Ouderen wonen steeds langer zelfstandig thuis. Zorg wordt steeds vaker op afstand verleend. Deze veranderingen vragen de komende decennia om een eenvoudigere en patiëntvriendelijke inrichting van de logistieke activiteiten. Met dit partnerschap spelen CB en PostNL in op de groeiende maatschappelijke behoefte aan directe levering van (preventieve) zorg aan ouderen en patiënten thuis. Daarnaast zien beide bedrijven een toenemende vraag vanuit ziekenhuizen en zorginstellingen naar logistieke ondersteuning.

Gepersonaliseerd en op elk moment
Hans Willem Cortenraad, algemeen directeur van CB: “CB richt zich sinds een aantal jaren op de zorgmarkt. We zijn in staat om logistieke ketens in de zorg te verkorten en te voorzien van persoonlijke service, waardoor zorgverleners minder tijd kwijt zijn aan logistiek en consumenten beter gefaciliteerd worden in hun zorgbehoeften. Door de samenwerking met PostNL kunnen we flexibeler inspelen op de veranderingen in de zorgmarkt. En worden we meer schaalbaar in de toenemende vraag om diensten en producten gepersonaliseerd én op elk moment te leveren. Door krachten te bundelen, worden we samen slimmer, sneller en efficiënter in zorglogistiek.”

Betere logistieke oplossingen
Liesbeth Kaashoek, directeur Pakketten en Logistiek PostNL: “PostNL en CB werken al jaren op succesvolle wijze als partners samen. Wij beschikken over een fijnmazig, specialistisch netwerk. Zorg wordt steeds vaker in de thuissituatie verleend en de vraag van onze klanten naar logistieke service neemt toe. Door deze logistiek uit handen te nemen, kunnen zorgprofessionals zich concentreren op het verlenen van zorg. PostNL en CB delen de ambitie om het logistieke proces slimmer en meer vanuit de behoeften van de patiënt en zorgverlener te organiseren. Door intensieve samenwerking verwachten we versnelling te kunnen aanbrengen in de realisatie van onze plannen."

0 reacties

25 Apr 2020

18 Apr 2020

30 Jan 2020

Springer Nature kiest CB voor Europese distributie

Wetenschappelijke uitgeverij Springer Nature selecteert CB als distributiepartner voor Europa. Vanaf 2021 houdt CB voorraden aan voor Springer Nature en verzorgt de logistieke dienstverlener de levering aan Europese klanten, waaronder groothandelaren, boekverkopers en consumenten.

Springer Nature is nu al een gewaardeerde klant van CB's zusterbedrijf Printforce voor de productie van boeken. Door de Europese distributie uit te besteden aan CB maakt Springer Nature gebruik van de unieke mogelijkheid om bestellingen uit voorraad en via Print on demand (POD) naadloos te integreren, waardoor de levertijden en de beschikbaarheid worden verbeterd.

Ray Colon, Executive Vice President van Springer Nature, Customer Service, Fulfilment en Logistics: "CB helpt ons bij de realisatie van onze strategische langetermijndoelstellingen met een naadloze print- en distributieoplossing. Met behulp van hun geïntegreerde Print on demand service en hoogwaardige logistieke diensten willen we de verwachtingen van onze klanten overtreffen".

Met de komst van Springer Nature breidt CB haar distributiediensten voor Europa uit. Hans Willem Cortenraad, Algemeen directeur CB: "Onze klanten vragen ons steeds vaker om ook buiten Nederland en België te leveren. Met ons geautomatiseerde distributiecentrum, de volledig geïntegreerde Print on demand diensten en de optimale logistieke verbindingen naar Europa zijn wij hun ideale hub voor het Europese vasteland. CB is voor Europese boekdistributie wat Schiphol is voor internationale reizigers naar Europa. Door voorraad te houden en boeken in Nederland te laten produceren, kunnen klanten als Springer Nature hun leveringsbeloftes snel waarmaken”.

CB heeft de ambitie om te groeien in de distributie en productie van wetenschappelijke boeken in een internationale markt.

Samenwerking Printforce en CB
Printforce is in Europa marktleider op het gebied van hoogwaardige on demand boekproductie. In 2018 hebben CB en Printforce hun diensten volledig geïntegreerd, waardoor klanten hun producten sneller kunnen ontvangen.

Over Springer Nature
Springer Nature ‘opent de deuren naar ontdekking’ voor onderzoekers, docenten, clinici en andere professionals. Al meer dan 175 jaar zijn de merken van Springer Nature een betrouwbare bron van kennis en de imprints, boeken, tijdschriften, platformen en technologische oplossingen van Springer Nature bereiken nog steeds miljoenen mensen, elke dag, wereldwijd.

Over CB
CB heeft 148 jaar ervaring als integrale logistieke dienstverlener. CB biedt oplossingen in de vorm van logistieke diensten, digitale distributie, e-commerce logistiek, financiële diensten en informatie- en communicatiediensten.

0 reacties

25 Dec 2019

02 May 2019

Noordhoff Uitgevers besteedt logistiek uit aan CB

Noordhoff Uitgevers (onderdeel van Infinitas Learning) besteedt de complete opslag en distributie van haar lesmethodes en (studie)boeken uit aan logistiek dienstverlener CB. CB start met de eerste leveringen aan klanten van de educatieve uitgever in mei 2019.

CB gaat voor Noordhoff het voorraadbeheer realiseren, de levering naar schoolboekspecialisten, boekverkopers, webshops, scholen, universiteiten, studenten en scholieren, en de zichtzendingen, beoordelingsexemplaren en verwerking van retouren.

Eind maart is de verhuizing van Noordhoff-voorraden naar CB gestart. Een indrukwekkende logistieke operatie: circa 14.000 pallets met ruim 4,5 miljoen lesboeken voor het voortgezet onderwijs, hbo, mbo, basisonderwijs en atlassen worden verplaatst. De uitlevering door het CB aan klanten zal, gefaseerd per onderwijssoort, starten in mei. Tot die tijd blijven de producten uitgeleverd worden door de huidige logistiek partner van Noordhoff.

“Met CB hebben we een partner die de boekensector in het algemeen én de educatieve sector in het bijzonder uitermate goed kent en die weet welke logistieke uitdaging onze vraag met zich meebrengt”, aldus Directeur Learning Solutions Maarten Cleeren van Noordhoff. “Snelheid, kwaliteit en het vermogen om snel te kunnen bewegen in een veranderende markt spelen een belangrijke rol in onze keuze. We zijn ervan overtuigd dat we samen met CB onze klanten tijdig en foutloos kunnen leveren.”

Mathijs Suidman, Directeur Media CB, is verheugd over deze ontwikkeling: ”Noordhoff is een grote en vernieuwende educatieve uitgever en we zijn er trots op dat we hen logistiek mogen ontzorgen. In het voortraject werken we al op een heel prettige manier samen, we kijken ernaar uit onze samenwerking voort te zetten.”

Met Noordhoff breidt CB zijn klantenkring van educatieve uitgeverijen op een waardevolle manier uit. Groei in de educatieve sector sluit naadloos aan bij de strategie van CB.

0 reacties

19 Apr 2019

Jaarcijfers CB: gezond rendement en groei

Logistiek dienstverlener CB kijkt terug op een goed jaar met een winst van ruim 11 miljoen (EBIT) en een omzet van ruim 90 miljoen. In het oog springende ontwikkelingen bij CB zijn integratie van print- en logistieke processen met Printforce en de groei van logistieke activiteiten.

Ontwikkeling aanbod voor sector Media

Als warehousing- en distributiepartner voor uitgeverijen, boekhandels en online aanbieders van boeken heeft CB zijn dienstverlening in 2018 verder uitgebouwd met als belangrijkste speerpunten Print on demand, duurzame logistiek en de ontwikkeling van het dienstenaanbod. In 2017 verwierf CB 50% van de aandelen in digitaal printbedrijf Printforce dat in 2018 verhuisde naar CB’s distributielocatie in Culemborg, waar een state-of-the-art printpark tot stand is gebracht.

Groei in Healthcare

In 2018 heeft CB de opslag- en distributieactiviteiten van medische hulpmiddelen verder uitgebouwd. De omzet van CB’s B.V. Hulpmiddelbezorgd.nl is ruim verdubbeld. De klanttevredenheid bleef op een hoog peil. De logistieke activiteiten voor leveranciers van zorgproducten zijn in 2018 eveneens gegroeid.

Duurzaamheid

De transport- en logistieke sector heeft een belangrijke rol in het behalen van de (inter)nationale klimaatdoelstellingen. Als logistiek partner voor de media- en zorgmiddelenmarkt heeft ook CB ambitieuze milieudoelstellingen: 40% minder CO2- en 80% minder fijnstofuitstoot in 2020. Ook in 2018 is flinke reductie behaald door onder meer slimme samenwerking met vervoerspartners en de aanschaf van een LNG-truck.

Meerjarenplan

Periodiek maakt CB een meerjarenplan. Vanuit een doorkijk naar 2030 heeft het bedrijf zijn strategie uitgezet voor de periode 2018-2022. In de mediasector volgt CB de belangrijkste trends. Met de nieuwe printfabriek in Culemborg speelt het bedrijf in op de vraag van klanten naar snellere productie- en levertijden, een hogere kwaliteit en meer internationale boeken via Print on demand (POD). Om groei te faciliteren, investeert CB in de bouw van een nieuw magazijn in Culemborg waarvan de deuren naar verwachting eind 2020 open gaan. Daarnaast wil CB groeien in zowel het algemene als het educatieve en wetenschappelijke boek met nationale en internationale titels. Naast de activiteiten in Nederland bouwt de onderneming de dienstverlening in België verder uit en wil het bedrijf steeds meer non-books distribueren naar de boekverkopers, zodat zij hun assortiment kunnen verbreden met het gemak van één dienstverlener.

De zorg is een groeimarkt: we worden allemaal ouder en hebben steeds meer zorg­producten nodig, die bij voorkeur aan huis worden geleverd. Om de zorg betaalbaar te houden, moeten de kosten omlaag. Een slimmere inrichting van de keten van fabrikanten, zorgverzekeraars, zorgverleners en patiënten kan hieraan een belang­rijke bijdrage leveren. Dit biedt kansen voor CB om te groeien.

De voortschrijdende digitalisering schept zowel in de boeken- als de zorgmarkt kansen om kosten te besparen en de kwaliteit van de dienstverlening te verhogen. Digitalisering zit CB in de genen: van de automatisering in de logistiek, digitale facturen en pakbonnen tot track & trace-systemen, analysedashboards, e-book platforms en meer.

0 reacties

12 Apr 2019

03 Apr 2019

SAGE Publishing kiest voor warehousing en distributie CB

De Amerikaanse educatieve en wetenschappelijke uitgever SAGE gaat voorraad houden bij CB in Culemborg. Op deze manier is de uitgever verzekerd van snelle levering aan haar klanten in het vaste land van Europa, ook na de Brexit.

SAGE werkt al samen met CB’s partner Printforce voor print on demand productie van boeken. De uitgeverij legt haar 50 belangrijkste titels op voorraad bij CB zodat deze zonder douaneproblemen geleverd kunnen worden aan Europese klanten. Daarnaast zijn alle titels voor de Europese markt beschikbaar via Print on demand. Zodra er besteld wordt, produceert Printforce: een snelle en duurzame oplossing.

Alan Griffiths, manager operations bij SAGE: ‘Met CB hebben we een distributiehub in Culemborg voor onze klanten in ‘continental Europe’. Op die manier kunnen we goed omgaan met eventuele logistieke issues die de Brexit kan veroorzaken. Wij willen onze klanten de beste logistieke keuzes bieden en het partnership met CB biedt ons dat.’

Over SAGE

Sara Miller McCune richtte SAGE Publishing op in 1965. SAGE is een toonaangevende internationale leverancier van innovatieve content. SAGE publiceert meer dan 1.000 tijdschriften en meer dan 900 nieuwe boeken per jaar, in een breed scala aan vakgebieden. Daarnaast kent het bedrijf een groeiende selectie bibliotheekproducten waaronder archieven, data, casestudy's en video. SAGE heeft onder meer kantoren in Los Angeles, Londen, New Delhi, Singapore, Washington DC en Melbourne.


Over CB

CB heeft 145 jaar ervaring als integrale logistieke dienstverlener. CB biedt oplossingen in de vorm van logistieke diensten, digitale distributie, e-commerce logistiek, financiële diensten en informatie- en communicatiediensten. Met een fijnmazig distributienetwerk bedient CB de hele Nederlandse en Belgische markt in de sectoren media en healthcare. In 2017 realiseerde CB een omzet van 122 miljoen met een resultaat van 9 miljoen.

0 reacties

17 Feb 2019

27 Aug 2018

24 Mar 2018

15 Jan 2018

22 Jul 2017

14 May 2017

30 Apr 2017

17 Apr 2017

24 Feb 2017

« Alle bedrijven