Foto van: deerefan

De Jong Zuurmond

Beesd

Foto's
375
Video's
0
Topics
15

Over De Jong Zuurmond

Een bedrijf uit Beesd (Nederland).

Dit bedrijf is 375 keer op de foto gezet door de leden van TruckFan

Profiel op Boeren.nu

De Jong Zuurmond is ook gespot door de leden van TractorFan / Boeren.nu.

Elders op het internet

De officiële website van De Jong Zuurmond

Dit profiel beheren?

23 Nov 2023

E-Lions H2 presenteert waterstof aangedreven Crafter en Amarok

Het mag duidelijk zijn dat we steeds meer in de toekomst leven waarin zero emmissie voertuigen de toon voeren. Tijdens een keurig verzorgde en druk bezochte presentatie van E-Lions H2 op vrijdag 17 november jongstleden werden de eerste twee voertuigen getoond die binnenkort de praktijk in zullen gaan. Bij gastheer Stamhuis B.V. in Utrecht, tevens één van de eerste afnemers, stonden een E-Lions H2 Volkswagen Crafter en een Amarok klaar om alle aandacht op te eisen. Er waren mooie woorden in vertoonde video’s en vooral ook live op het podium. Veel van die woorden vertelden over de nauwe samenwerking van

0 reacties

19 Nov 2023

06 Nov 2023

18 Sep 2023

19 Aug 2023

09 Apr 2023

04 Aug 2022

01 Jun 2022

23 Mrt 2022

19 Jan 2022

04 Jan 2022

03 Jan 2022

02 Jan 2022

01 Jan 2022

Mooi begin van Dakar 2022 voor Rainbow

Het was maar 19 kilometer, maar Gerrit Zuurmond vond de proloog van de Dakar Rally 2022 een mooie proef. Hij nam geen risico’s en stuurde de Rainbow-truck met de 26ste tijd over de finish.

Ondanks dat etappe 1A, zoals de proloog formeel wordt genoemd, een korte proef was, kon er veel mis gaan. Onderweg zagen Zuurmond, navigator Tjeerd van Ballegooij en monteur Klaas Kwakkel een truck op zijn kant liggen (Albert Llovera). Dat was een extra waarschuwing om goed op te letten en een beetje voorzichtig te zijn.
Die waarschuwing nam Zuurmond ter harte. “Je moest echt goed opletten dat je niet buiten de paden kwam. Het was best tricky hier en daar, maar wel een heel mooie proef, met alles erop en eraan: stenen, duinen, steile afdalingen, knipjes. Ik vond het een mooi begin.”
De bemanning en de MAN hadden er niet van te lijden. Vol vertrouwen vingen ze dan ook de 600 kilometer lange verbinding naar Ha’il aan. Daar is vannacht het eerste bivak, waar de monteurs naar verwachting niet veel werk hebben aan de truck. Morgen (zondag) is Ha’il de start- en finishplaats voor de eerste echte rit, etappe 1B. Dat is een parcours van 333 kilometer, waarin het Rainbow Truckteam voor het eerst deze Dakar echt op de proef wordt gesteld.

0 reacties

31 Dec 2021

30 Sep 2021

27 Jul 2021

25 Jun 2021

21 Mei 2021

30 Apr 2021

30 Mrt 2021

13 Mrt 2021

22 Jan 2021

Stilletjes strooien op stroom

Rijkswaterstaat is in Nederland als eerste wegendienst in Europa op pad gegaan met een volledig elektrisch aangedreven strooiwagen. Het gaat daarbij om een MAN eTGM die De Jong Zuurmond voor Rijkswaterstaat heeft ingezet, met een eigen oplaadstation van waaruit een specifiek gebied wordt bediend. De MAN eTGM die De Jong Zuurmond sinds kort voor Rijkswaterstaat inzet ten behoeve van gladheidsbestrijding, is niet alleen de eerste in zijn soort in Europa; hij behoort ook tot de eerste eTGM-modellen uit serieproductie, waarvan De Jong Zuurmond er in totaal drie heeft afgenomen. De 26-tons uitvoeringen hebben een vermogen van 265 kW/360 pk en

0 reacties

21 Jan 2021

21 Dec 2020

Scania 10×4 Quadro van Veldhuizen: als elke centimeter telt!

Veldhuizen Wagenbouw heeft op basis van een Scania 10×4*6 een bijzonder compact voertuig ontwikkeld voor de wegenbouw sector. Met deze oplossing past de kipper binnen de wettelijke afmetingen voor de dieplader-aanhangwagen én is er een hoog laadvermogen voor asfalttransport. De Scania G450 kwam als volledig luchtgeveerde vijf asser af fabriek waarna Veldhuizen in Groenekan het chassis inkortte en de assen opnieuw een plek gaf. Alle assen zijn dus origineel Scania. De tweede vooras blijft op originele positie . Links voor een 325 liter grote brandstoftank. As 3 /4 /5 Worden op 1.310 mm geplaatste voor een ideale Aslast verdeling Door

0 reacties

22 Nov 2020

18 Nov 2020

“Een stip op de horizon” verplaatst! Geen Dakar 2021 voor Rainbow

De afgelopen periode is achter de schermen bij het Rainbow Truck Team hard gewerkt om de wedstrijdtruck, de service truck en de snelle verbindings wagen gereed te krijgen voor het nieuwe seizoen.
De focus was de Dakar 2021, het team wilde zich graag melden in deze rally.

Zoals Gerrit Zuurmond het altijd omschrijft, “als je iets wilt bereiken, dan moet je een stip op de horizon zetten”. Maar in deze tijd waar gezondheid voor een ieder het belangrijkst is, heeft het Rainbow Truck Team besloten niet deel te nemen aan de Dakar Rally 2021. Alle betrokkene realiseren zich dat momenteel de omstandigheden waar wij allen mee geconfronteerd worden de focus op familie en werk moeten liggen. Ook de beperkingen van overheidswege die ons allen treffen met betrekking tot reizen heeft hierin een rol in gespeeld. Het team wil dan ook langs deze weg alle betrokkenen, sponsoren, supporters bedanken voor de afgelopen periode. Wij vertrouwen erop dat wij jullie zeker, als de mogelijkheid er is weer persoonlijk ergens kunnen treffen. Als de omstandigheden het toelaten dan gaan wij heroverwegen welke mogelijkheden er in 2021 nog wel zijn. Wij wensen iedereen natuurlijk gezondheid toe en #StaySafe.

Met vriendelijke groet,
Het Rainbow Truck Team

0 reacties

21 Sep 2020

03 Sep 2020

27 Aug 2020

08 Jan 2020

Rainbow uitgevallen na aanvaring met rots



Originele beschrijving

Gerrit Zuurmond, Jasper Riezebos en Klaas Kwakkel hebben de trieste eer de eerste Nederlandse truck-uitvallers te zijn van deze Dakar.

0 reacties

10 Jan 2018

Rainbow: Even geslapen en weer door naar etappe 5



Originele beschrijving

Rond middernacht (lokale tijd) kwam de Rainbow-truck het bivak van San Juan de Marcona binnen. Om zes uur vanochtend vertrokken ze weer naar de start van de vijfde etappe. Na twee nachten in de woestijn te hebben doorgebracht, was een paar uur slapen in een tentje meer dan welkom. “Bevalt best, in een tentje slapen”, vond de jarige Jasper Riezebos. Het lijkt erop dat het Rainbow-team weer een beetje de aansluiting heeft gevonden bij de rest van het veld, nadat ze twee dagen achter elkaar veel te laat van start gingen. Daardoor kwamen ze ook in de vierde etappe (gisteren)

0 reacties

09 Jan 2018

Rainbow-truck loopt dag achter maar is nog in de race



Originele beschrijving

Twee nachten brachten Gerrit Zuurmond, Jasper Riezebos en Klaas Kwakkel al door in de woestijn. Rond kwart over 10 dinsdagochtend (16.15 Nederlandse tijd) reed de Rainbow-truck het bivak van San Juan de Marcona binnen. De motorrijders en auto’s waren toen al een poosje onderweg in de vierde etappe. In krap een uurtje tijd werd de truck wat opgekalefaterd, keek Riezebos even heel snel door het roadbook en hup, weg waren ze weer, op weg naar de start. Eigenlijk begon het al in de eerste etappe, toen een elektronisch probleem de kop opstak. Diep in de nacht kwamen de mannen aan

0 reacties

11 Jan 2017

Rainbow-truck met panne in Bolivia, wachten op assistentie

Een etmaal nadat de meeste trucks de achtste etappe van de Dakar Rally hebben afgerond, staat de Rainbow-truck nog op de proef in Bolivia. Vanuit het dorpje San Vicente hebben de mannen eindelijk bereik op de mobiele telefoon. “We staan te wachten op de assistentie”, meldt Gerrit van Werven. “In de hoop dat we de boel aan de gang kunnen krijgen.”

0 reacties

17 Jun 2016

Volvo FMX vijfasser asfaltkipper voor De Jong Zuurmond

Van Dijk Culemborg heeft onlangs een Volvo FMX 460 10x4 asfaltkipper geleverd aan De Jong Zuurmond Infrabeheer, Onderhoud & Services. De kipperopbouw is geleverd door Hyva. De vijfasser zal worden ingezet bij onderhoudswerkzaamheden aan asfaltwegen en in het winterseizoen tevens voor gladheidsbestrijding. Met deze Volvo bouwtruck koos De Jong Zuurmond voor maximale exploitatiemogelijkheden, onder meer door de grote bodemvrijheid en een flink laadvermogen.

0 reacties

18 Jan 2016

De heftigste etappes pasten Rainbow het beste

Gerrit van Werven stond bij de finish van de Dakar 2016 nog in racemodus. Even het podium op, medaille in ontvangst nemen en snel weer door. Of was het omdat asfalt nu eenmaal niet de favoriete ondergrond is van Van Werven? In de Dakar boekte hij samen met navigator Gerrit Zuurmond en monteur Klaas Kwakkel de beste resultaten in de zwaarste zandetappes, om uiteindelijk op een keurige 22ste plaats te finishen.

Op de snelle paden in de eerste week van de rally hadden Van Werven en de zijnen niet zo naar de zin. In Bolivia remden de ijle lucht en de steile afgronden het Rainbow-team af. ?Die eerste week was niet geweldig,? vond ook navigator Gerrit Zuurmond. ?Gerrit houdt niet van dat gejakker en die smalle paadjes door de bergen zijn niet mijn favoriete bezigheid. We kunnen erover mopperen, maar er staat tegenover dat de landschappen en uitzichten fantastisch waren.?
De tweede week, waarin de Dakar echt heftig werd, was meer iets voor Rainbow, met als hoogtepunt een razendknap resultaat in etappe 10: de duinen van Fiambal?. ?Dat paste goed bij ons,? zegt Zuurmond. ?We hebben goed kunnen anticiperen op de omstandigheden, op het terrein, op de lange dagen. Het is gewoon hartstikke goed verlopen. We hebben eigenlijk geen fouten gemaakt of rare dingen meegemaakt.?
Met de finish in Rosario is het driejarenproject met de tot Ginaf omgedoopte DAF afgerond. Het nagenieten, evalueren en het vooruitkijken kan nu beginnen. ?We hebben zeker de ambitie om er een vervolg aan te geven,? verklapt Zuurmond. ?En als het aan mij ligt met een MAN. Maar daar gaan we de komende maanden eens rustig over nadenken.?

0 reacties

16 Jan 2016

Rainbow behoedzaam langs gemene rotsblokken

Better safe than sorry. Met dat gegeven in het achterhoofd ging het Rainbow Truck Team de voorlaatste etappe van de Dakar in. Een etappe waarin nog best veel mis kon gaan, zagen ze onderweg. Gerrit Zuurmond moest er niks van weten. ?Allemaal gevaarlijke bochtjes met rotsblokken aan de zijkanten. Je kon overal tegenaan butsen en overal banden kapot rijden.?

De proef van 267 kilometer richting Villa Carlos Paz - waar de Dakarkaravaan in het begin ook al bivakkeerde - was wel een heel mooie special, vond de navigator in de Rainbow-truck. ?Ik had eerlijk gezegd vooral lange, snelle paden verwacht. Het eerste deel was wel snel, maar het tweede deel was verrassend uitdagend. We hebben het heel voorzichtig aan gedaan. Niet te hard, niet te veel risico?s.?
Voor de ogen van Gerrit Zuurmond, Gerrit van Werven en Klaas Kwakkel gebeurde genoeg om extra alert te zijn. ?Eerst knalde Aart Schoones al op een rots. Die hebben we even geholpen, maar toen hij aangaf het zelf wel af te kunnen, zijn we doorgereden. Daarna kwamen we Gert Huzink tegen, wiens truck was uitgebrand - maar dat wisten we toen nog niet en hij zei dat alles goed was en dat we door moesten rijden. We waren toch wel blij dat we aan de finish waren.?
Het Rainbow-team reed de voorlaatste etappe zoals het eigenlijk alle etappes wel heeft gereden: behoudend, maar wel constant. Dat levert met nog ??n proef van 180 kilometer te gaan een vrij zekere 22ste plaats in het klassement op. ?Wij zijn heel tevreden,? zegt Zuurmond. ?Je ziet wel dat je helemaal niet zo hard hoeft te rijden. Zolang je maar geen gekke dingen doet en iedere dag met een beetje redelijke tijd de finish haalt. Dan schuif je iedere dag wel een stukje op.?
Met hetzelfde idee gaan ze de laatste proef in: behoudend en alles gericht op aankomen. ?En dan fluitend de laatste verbinding naar Rosario en daar een lekker koud biertje drinken. Dat hebben we wel verdiend.?

0 reacties

14 Jan 2016

Rainbow overwint zichzelf in de duinen

De tiende etappe stond in de agenda van het Rainbow Truckteam met rood omcirkeld. Duinen. Het hele team zag op tegen deze etappe, vertelde Gerrit van Werven. ?Vooral Gerrit Zuurmond, omdat we vorig jaar in de duinen zijn omgevallen en deze etappe heel moeilijk zou worden voor de navigator. Maar het is fantastisch gegaan,? zei Van Werven. ?Dit was echt de dag van Gerrit. Hoe hij ons door de duinen heeft geloodst: super.?

De samenwerking in de cabine van de Rainbowtruck was uitstekend, vond Van Werven. Monteur Klaas Kwakkel was zo alert op de bandenspanning dat zij als een van de weinigen geen lekke band hebben gereden. ?Alleen een stuk wortel door de band, maar met bijpompen konden we daar prima mee rijden,? aldus Van Werven. ?Ik heb zelf ook wel goed gestuurd, geloof ik. We hebben een paar keer eventjes vast gezeten, maar daar waren we ook zo weer uit, zonder hulp. De lastige stukken duinen, de stenen: we zijn overal doorheen gerommeld en het truckje doet het prima.?
De meeste credits gingen naar navigator Zuurmond. Vooral het begin van de 244 kilometer lange etappe was taai navigatiewerk, vol met slinks verstopte waypoints die voor veel verwarring zorgden. ?Je bent geneigd om spoortjes te volgen,? gaf Van Werven toe. ?Maar Gerrit zei al heel snel: ?Dit is niet goed, we moeten om de vallei heen?. We hebben door de struikjes onze weg gezocht en toen we het eerste waypoint hadden gevonden, ging het eigenlijk vanzelf. Pascal de Baar, die de etappe heeft gewonnen, zei het ook al: ?Dit hebben we te danken aan de goede navigatie?. Super trouwens, dat Pascal heeft gewonnen, zeker na wat het Mammoet-team vorige week is overkomen. Maar Pascal heeft wel gelijk: deze etappe was voor de navigators.?

0 reacties

13 Jan 2016

Rainbow-mannen dol op het zand

Gerrit van Werven zat de hele week al op zand te wachten. Dat gejakker over die snelle paden hoefde niet zo voor hem. Onze kracht ligt in het zand, zei Van Werven steeds. Met een 23ste en 25ste plaats in de zandetappes, bewees de chauffeur van de Rainbow-truck zijn gelijk. Niet alleen Van Werven genoot van het zand, ook navigator Gerrit Zuurmond en monteur Klaas Kwakkel hadden het prima naar hun zin.

Het samenspel in de cabine was cruciaal in de achtste en negende etappe in de omgeving van Bel?n. Navigatie was lastig en luisterde nauw, de hoge temperaturen en het zachte zand vroegen uiterste alertheid van de monteur. En een stukje kunnen sturen was in de duintjes en door de rivierbeddingen ook wel een pre. ?Het ging hartstikke leuk,? vond Klaas Kwakkel, voor wie het de eerste keer is. ?Het was ook voor mij hard werken vandaag en vooral heel goed opletten. Ik denk dat veel mensen niet weten dat de monteur juist in dit soort etappes ook een belangrijke taak heeft: opletten dat de motor niet te heet wordt, de bandenspanning regelen en de temperaturen in de gaten houden en ingrijpen als het te warm wordt. De motor heeft wel een paar keer de 100 graden aangetikt, maar dan is het een kwestie van Gerrit een seintje geven, zodat hij de snelheid kan aanpassen.?
Technische problemen had de Rainbow-truck niet, of het moet zijn dat schakelen wat stroef ging tegen het einde van de ingekorte etappe. ?Komt niet door de hitte,? zegt Kwakkel. ?Eerder door wat slijtage.?
Door op tijd de banden af te laten rolde de Rainbow-truck zonder problemen langs auto?s en trucks die vast stonden in het mulle zand. ?We hebben nog een andere truck los getrokken zelfs,? vertelt Kwakkel. ?We hebben zelf ook een paar keer even vast gestaan, maar konden er gemakkelijk en op eigen kracht uit komen.?
Ook het samenspel tussen Gerrit van Werven en Gerrit Zuurmond is goed. ?Hij luister goed,? lacht navigator Zuurmond. ?Twee keer moest Gerrit even stoppen, omdat ik twijfelde. Dan moeten we even herori?nteren en kijken we samen. Dat kost misschien een paar minuten, maar dat is beter dan maar doorrijden.? Het navigeren op kompaskoers ging Zuurmond goed af. ?Ik had ook goed mijn huiswerk gedaan. Er stond 2 uur straftijd op het missen van een waypoint. Dan weet je al dat ze goed verstopt liggen. Maar we hebben alles gehaald.?

0 reacties

10 Jan 2016

Even behelpen, maar nu toch rustdag voor Rainbow

Het begin van de rustdag van de Dakar was even behelpen voor de mannen van het Rainbow Truckteam. De servicetruck arriveerde pas in de ochtend in Salta, doordat wegen waren afgesloten na de hevige regenval in Argentini?. Van een goede nachtrust na afloop van de zevende etappe was dus geen sprake voor Gerrit van Werven, Gerrit Zuurmond en Klaas Kwakkel. ?Maar dat halen we wel in,? vertrouwde Gerrit Zuurmond.

De Rainbow-truck was zelf ook niet al te vroeg in Salta. De zevende etappe ging op zich wel goed, maar de steile hellingen in combinatie met gladheid door regen, hagel en zelfs sneeuw waren aanleiding om het kalm aan te doen. ?Ik hou daar helemaal niet van,? bekende navigator Gerrit Zuurmond. ?Ik zat ?m best te knijpen. Dus hebben we het tempo omlaag geschroefd en zijn we op het gemak naar de finish gehobbeld. Wij rijden op aankomen, niet op het klassement.?
Het hoogteverschil van ruim 3000 meter dat in de zevende etappe werd overbrugd was voor het trio in de cabine een grote opluchting. Per meter dat het naar beneden ging, werd de stemming beter. ?Dan merk je toch hoe groot de invloed van de hoogte is. Het vreet energie. Bij het minste of geringste ben je buiten adem,? zegt Zuurmond. ?Gerrit (van Werven) had er veel last van en die zag je met de minuut opknappen. Het werd allemaal een stuk plezieriger toen we weer beneden waren.?
De eerste week is voor de Rainbow-mannen zonder al te veel problemen en dus naar tevredenheid verlopen en het team kijkt uit naar de tweede week. ?We hebben de risico?s beheersbaar weten te houden en dat hopen we te blijven doen. Het zou de komende twee, drie dagen, met duinen op het programma, een stuk moeilijker moeten worden,? weet Zuurmond. ?Vorig jaar zijn we in de duinen uitgevallen, maar dat speelt nu niet meer echt mee in de hoofden. We weten welke fouten we hebben gemaakt en we zijn een stuk verder daarin. De truck is goed, wij zijn goed op elkaar ingespeeld en we doen geen gekke dingen. We hebben er alle vertrouwen in.?

0 reacties

« Alle bedrijven