Foto van: Alex Miedema

H. Essers Security Logistics B.V.

Zevenaar

Foto's
78
Video's
0
Topics
5

Over H. Essers Security Logistics B.V.

Een bedrijf uit Zevenaar (Nederland).

Dit bedrijf is 78 keer op de foto gezet door de leden van TruckFan

Dit profiel beheren?

25 Feb 2022

19 Jan 2022

22 Dec 2021

H.Essers plant bouw van nieuwe containerterminal in Bergen op Zoom

De logistieke speler H.Essers heeft met de gemeente Bergen op Zoom een overeenkomst ondertekend voor de aankoop van een buitendijks perceel op de kop van het Noordland in Bergen op Zoom. Op die strategische locatie, direct aan het Schelde-Rijn Kanaal tussen de zeehavens van Antwerpen en Rotterdam, zal de nieuwe Markiezaat Container Terminal gebouwd worden. H.Essers nam vorig jaar de chemische logistieke activiteiten van de Nederlandse Meeus Group over, en maakt nu versneld werk van de vernieuwing van de bestaande binnenvaart terminal. “De nieuwe terminal zal buiten de sluis gebouwd worden, en een grotere capaciteit hebben. Daarmee willen we onze positie in Nederland versterken”, aldus CEO van H.Essers Gert Bervoets. “De containerterminal zal Bergen op Zoom ook steviger op de logistieke en economische kaart zetten. Begin 2023 moet de bouw van start gaan, waarna de site in 2024 operationeel zal zijn.”

De nieuwe Markiezaat Container Terminal komt te liggen op een buitendijks perceel nabij de

Burgemeester Peterssluis, op de kop van de haven van Bergen op Zoom. Hij zal de huidige terminal, die zich aan de Vierlinghweg bevindt, vervangen. Die vernieuwingsoperatie was al langer een plan, maar H.Essers maakt er nu versneld werk van. “De huidige ligging is immers niet optimaal”, aldus Gert Bervoets. “Een eerste argument is de geluidshinder voor de buurtbewoners. Daarnaast betekent de binnendijkse ligging dat alleen kleinere schepen de terminal kunnen bereiken, omdat ze door de smalle sluis moeten. En die zijn bovendien afhankelijk van de werkuren van de brugwacht. Tot slot heeft de terminal zijn maximale capaciteit bereikt. Qua oppervlakte en faciliteiten voldoet hij niet langer aan de steeds groeiende vraag van klanten. De site aan de Vierlinghweg zal op termijn vrijgemaakt worden en daarna mogelijk ruimte bieden aan kleine waternijverheid.”

Capaciteit 250.000 TEU/jaar
De nieuwe terminal zal veel sneller bereikbaar zijn per schip en zal zich daardoor verder van de woonkernen bevinden. De terminal krijgt een versterkte kademuur van 325 m lang. Daarnaast wordt binnendijks tot een totaal van 220.000 m² aan magazijnruimte gebouwd. Twee containerkranen zorgen er voor het efficiënt stapelen en verplaatsen van de containers. Op de huidige locatie worden 140.000 TEU per jaar behandeld. De nieuwe terminal zal een capaciteit hebben van 250.000 TEU per jaar.

Positie in chemie- en farmalogistiek versterken
“De bouw van de nieuwe terminal sluit aan bij onze groeistrategie en onze ruimere positionering in Nederland. We willen onze klanten totaaloplossingen bieden, gaande van opslag en multimodaal transport tot value added services. Daarom investeren we voortdurend in systemen om onze aanpak efficiënter, veiliger en duurzamer te maken. En die strategie werpt zijn vruchten af, want de vraag naar onze logistieke oplossingen blijft toenemen. We hebben dus ook nood aan voldoende ruimte om aan die vraag tegemoet te blijven komen.”

Strategische ligging voor binnenvaart
H.Essers koos de nieuwe locatie vanwege de strategische ligging van Bergen op Zoom, centraal tussen de zeehavens van Rotterdam en Antwerpen. De nieuwe locatie ligt ideaal aan het druk bevaren ScheldeRijn Kanaal. Op die manier biedt de logistieke speler zowel warehousing en activiteiten met toegevoegde waarde, maar ook transportoplossingen over het water voor bedrijven uit de regio die willen importeren en exporteren via de zeehavens. Daarnaast zal de Markiezaat Container Terminal ook dienen om containerladingen van binnenschepen te consolideren, want de zeehavens van Antwerpen en Rotterdam lossen alleen binnenschepen met een minimum aantal containers aan boord. Zo vermijdt H.Essers dat die containers over de weg moeten.

“Een duurzame oplossing dus, die past in onze synchromodale visie op transport. We willen ladingen steeds op de meest efficiënte manier vervoeren. En daartoe maken we optimaal gebruik van de verschillende vervoersmodi. Daarom zetten we de komende jaren sterk in op transport via het binnenwater. Zo werken we met Port of Limburg in België aan een gelijksoortig project. Met de komst van de Markiezaat Container Terminal beschikken we binnenkort over multimodale corridors van Genk tot Antwerpen én van Antwerpen tot Rotterdam.”

Boost voor lokale economie
De nieuwe Markiezaat Container Terminal komt ook Bergen op Zoom ten goede. De stad wordt steviger op de kaart gezet als logistieke hub, centraal gelegen tussen Antwerpen en Rotterdam. Dat maakt de regio nog aantrekkelijker voor bedrijven die totaaloplossingen zoeken: warehousing, toegevoegde waarde activiteiten, en multimodale transporten voor import en export. Op de site zelf kunnen zo’n 50 mensen aan de slag, maar de bouw van de terminal en de nieuwe magazijnen zal zeker ook 100’en indirecte jobs opleveren.

In 2024 operationeel
Nu de verkoopovereenkomst getekend is, start H.Essers in januari 2022 met het indienen van de vergunningaanvraag. Die moet medio 2022 klaar zijn. In 2023 hoopt H.Essers zijn vergunning te krijgen en te kunnen starten met de bouw. Uiteindelijk moet de Markiezaat Container Terminal in 2024 operationeel zijn.


Over H.Essers
H.Essers werd opgericht in 1928 door Henri Essers en is intussen uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende bedrijven in Europa op het vlak van logistiek voor sectoren als chemie, pharma, infra en parts. De afgelopen jaren kende het bedrijf een stevige uitbreiding, te danken aan de autonome groei en een aantal strategische overnames. In 2020 boekte H.Essers een omzet van 779 miljoen euro*. Het bedrijf telt momenteel 1.300.000 m² magazijnruimte, een vloot van 1.440 trekkers, 3.816 trailers, 480 Safeboxes en 1800 Isotanks. 41% van deze vloot is multimodaal inzetbaar. Bij H.Essers werken 6.960 mensen verdeeld over 85 vestigingen in 19 landen.

0 reacties

01 Dec 2021

29 Okt 2021

09 Sep 2021

15 Jun 2021

23 Sep 2020

20 Sep 2020

18 Sep 2020

12 Sep 2020

03 Aug 2020

02 Aug 2020

01 Aug 2020

01 Mei 2020

30 Mrt 2020

17 Feb 2020

26 Mrt 2019

22 Feb 2019

10 Jan 2019

Africa Eco Race 2019 etappe 8: Mauritania always as challenging



Originele beschrijving

After the hectic day yesterday due to the accident of both OPTIMUS buggies on the arrival of the special stage, the atmosphere was back to normal and focused on the race leaving from the CHAMI bivouac this morning. Luckily, because this stage of 507 kilometers towards Amodjar is known to be extremely challenging. The clerks of the course of the AFRICA ECO RACE were not wrong and some competitors will be arriving late at the Amodjar bivouac. FIRST VICTORY FOR THE ESSERS TRUCK Since the beginning of the AFRICA ECORACE 2019, Nöel ESSERS, Marc LAUWERS & Johan COONINX show regular

0 reacties

29 Jul 2018

15 Okt 2017

20 Aug 2017

12 Aug 2017

06 Jul 2017

22 Mei 2017

03 Feb 2017

24 Dec 2016

13 Nov 2016

31 Okt 2016

19 Okt 2016

27 Jul 2016

10 Mei 2016

Essers ontruimd na ongeval met perazijnzuur


0 reacties

28 Apr 2016

09 Apr 2016

05 Apr 2016

24 Mrt 2016

08 Mrt 2016

28 Jan 2016

18 Jan 2016

17 Jan 2016

10 Jan 2016

09 Nov 2015

08 Nov 2015

03 Okt 2015

01 Okt 2015

Heisterkamp breidt uit met bulktransport

Heisterkamp uit Oldenzaal houdt zich in toenemende mate bezig met bulktransport. Na eerder dit jaar voor H. Essers te zijn gaan rijden, bedient Heisterkamp nu ook Broekema Bulk. Dat meldt Heisterkamp in haar eigen online nieuwsorgaan. Het bulktransport van Heisterkamp vindt plaats binnen het reguliere

0 reacties

12 Sep 2015

17 Aug 2015

Essers sterker in pharma door overname Kamman

Logistiek dienstverlener H. Essers heeft afgelopen week het Duitse Kamman Thermologistik overgenomen. Essers wordt door de overname sterker in pharma-logistiek. Kamman Transporte werd opgericht in 1999 door? Jens Olivier Kammann? en voerde oorspronkelijk enkel koeltransporten uit. Vanaf 2002 is het bedrijf zich gaan toeleggen op

0 reacties

10 Jul 2015

26 Mrt 2015

30 Jan 2015

07 Jan 2015

21 Dec 2014

30 Apr 2014

09 Mrt 2014

17 Feb 2014

14 Feb 2014

« Alle bedrijven