VIDEO 'Laatste oproep' van Agractie mislukt. Boeren zetten wegennet vast.

Boerenactiegroep Agractie doet een ‘laatste oproep’ aan minister Christianne van der Wal (Natuur en Stikstof) om haar plannen niet door te zetten. ,,Ga niet door op de ingeslagen weg. Laat een vreedzame actie niet escaleren in een boerenopstand”, zegt voorman Bart Kemp in een maandagochtend verschenen video.

Het plan vanaf 12:00:
 
Complete afzetting van A1 klaverblad
Complete afzetting A1 Eemnes
Complete afzetting A2 vianen
Complete afzetting A4 Leidschendam
Complete afzetting A6 Emmeloord
Complete afzetting A7 Drachten
Complete afzetting A7 Groningen
Complete afzetting A9 Zaandam
Complete afzetting A12 Veenendaal
Complete afzetting A12 Arnhem
Complete afzetting A15 Oosterhout
Complete afzetting A19 Amsterdam Noord
Complete afzetting A27 Baarn
Complete afzetting A30 Barneveld
Complete afzetting A35 Enschede
Complete afzetting A37 Hoogeveen
Complete afzetting A50 Apeldoorn
Complete afzetting A73 Ewijk                              


 

Reacties

+1
weurding
Er komt weer een run op de schappen
+3
Nevergiveup
Het Stratego spel word nu goed gespeeld.

Den Haag > functie elders
Tinus
ME busjes rijden al op de snelweg richting de grens bij Emmen.
Nevergiveup
@Tinus kunnen de boeren ze er weer uittrekken als ze verzakt zitten aan de kant vd weg ....
+5
Tinus
Zwaar werk.

+2
Melkkoetje
+3
Tinus
Boeren blokkeren A28 richting Assen bij Dwingeloo
rtvdrenthe.nl/nieuws/14768978/…
weurding
Eerste boetes bij pesse worden al uitgedeeld
+3
stefanus
Er is een econoom van de RABOBANK die nu bij RTL-z uitlegt dat deze actie €200 per uur per vrachtwagen kost, SCHANDALIG. Bestook je bankadviseur hiermee als je daar nog zit.
+1
BertK
@stefanus Motor uitzetten, kost het geen diesel.
deufi
@stefanus Een gemiddelde vrachtwagen rijdt voor ongeveer € 85, per uur, dus wel wat overdreven inderdaad.
+2
Noorderling
@deufi
een paar uur later zit iemand in een winkel, bouwmarkt, bouwbedrijf, melkfabriek uit zn neus te peuteren omdat er geen aanvoer of afvoer is van producten. Die dervingskosten zijn aanzienlijk en meer dan 2liter diesel per uur en manuren.
+1
bio boer
@Noorderling dan ben je wel erg kwetsbaar als bedrijf een keer slecht weer en het licht stil of een ongeluk
+2
stefanus
@deufi Maar uitgerekend iemand van de boerenleenbank
deufi
@stefanus In die rekenkunde heb ik weinig vertrouwen in. Mijn ervaring is, dat ik zelf beter kan rekenen dan de personen die hier geweest zijn.
verwijderd
deufi
@Jannus met EUR 50 per uur gaat het op het moment ook nog wel (gemiddeld verbruik 35 liter per 100km, actuele bulkprijs 171,50 vandaag.) . Ik baseer me (met die EUR 85) nu voornamelijk op de tarieven die we recent betaald hebben voor transportwerk. Misschien zijn de tarieven marginaal en zal het wat hoger moeten zijn, maar primair gaat het mij erom dat je nog een heel eind af zit van die EUR 200 per uur.
@Noorderling Het stil staan van de keten er achter is altijd discutabel. Op dit moment (al bijna een jaar) weet je dat je altijd een extra grote voorraad aan moet houden bij voorkeur voor weken of maanden vanwege toeleveringsproblemen bij alle sectoren. Dat die vrachtwagen die dag een uurtje later is, zou dan ook geen impact moeten hebben. Veel sectoren doen niet (meer) aan Just In Time (JIT)management vandaag de dag, gezien de toch al aanwezige toevoerproblemen die er zijn, los van die incidentele staking die we nu hebben.
+2
Noorderling
@deufi het zijn vast cijfers waarmee men als bank schermt wat files direct en indirect kosten, waardoorbv Nederland besluit in meer asfalt te investeren.

Wordt er uit zo'n bron gepiktz gaan we lopen piepen over een paar euro meer of minder.
Tegelijkertijd verwachten we wel dat een loonwerker z'n dag op een kwartier nauwkeurig kan plannen zodat ze om 16uur bij jou zijn ipv kwartier later. dan staat de wereld op ons eilandje weer in brand.
deufi
@Noorderling Dat eerste deel ben ik met je eens.

Wat betreft de loonwerker herken ik niet. Die krijgt geheel de vrijheid om zijn werk zelf in te plannen met spuiten en het optimale moment te kiezen daar zeggen we niet eens wanneer het moet, dat regelt hij zelf. En met grote klussen als rooien spreken we een dag af, ze verschijnen dan vanzelf wel aan het begin van de ochtend. Tot op heden werkt dat goed.
+2
Siete
@deufi
Ik ken 1 veehouder die kwaad word als je n kwartier later bent, maar ook wanneer je daar n kwartier eerder bent met de opraapwagen. Nou is dat maar 1, maar ze zijn d'r wel degelijk 😅🙈
+1
J asper
@Siete Laat ze zo een dan geen tijd geven, maar smorgens met de middag of savonds🙈
+1
Noorderling
@J asper
dacht je dat het een uitzondering is dat een boer 10x per dag een loonwerker belt voor planning en stand van zaken? Hier mogen ze altijd sochtends beginnen, weet je exact waar je aan toe bent.
J asper
@Noorderling Hier meestal ook smorgens, maar smiddags zeggen ze gewoon begin of eind van de middag want is niet op de minuut te plannen. En is ook niet nodig.
+1
Noorderling
@deufi
en met gras?
dat is organisatorisch even wat andere koek.
Maar dat heeft de een wel in de vingers en de ander niet, spelen met weer, planning, personeel, loonwerker en machines zodat je zoveel mogelijk onder controle hebt. Daarnaast moet je nog een klein beetje stressbestendig zijn, ook niet iedereen heeft dat meegekregen. Kun je rare situaties krijgen zonder enig inlevingsvermogen bij een ander.
« Terug naar discussielijst

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
23
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
0