BLOOPERS Vast, foto van gerenilona

BLOOPERS Vast

gerenilona
Mesten is het zo droog haha zit colega vast met 514 hans w

Reacties

pslingerland
Ha ha dat is makkelijker uitstappen zeker
Das wel een voor deel
ROBERTIHC
......... 😄
Zit nog nie erg diep maar staat er wel mooi 😛
chielsmits
Het ziet er echt super droog uit hier
1046
Effe de waterwage regele
sazmo
Wat een prutsser
pkpower
Je moet gas geven man
pekelderboer
Hij kan beter drekt stoppen dan ingraven lijkt me
fendt-412
En dan een nog langer spoor trekker?
FORDPOWERR
Zie liever een fendt vast zitten dan een NH 😛
NewHollandErik
Geef het door, Fendt komt er niet door..
Mengeledriver
Goh, slangebilly is ook weer uit bed gevallen... Nogmaals, geen problemen met "torque" door de vloeistofkoppeling hoor. Die zit bij 1250 omw/min echt wel aan elkaar en kan niet meer dan een klein % slippen.
valtradriver
Ja @paul zijn zware tijden voor je met Billy hier,hij vist ze allemaal voor je op,ga je al twijfelen?
Mengeledriver
Haha, twijfelen, haha, nee door een paar trekkers die vastzitten ga ik niet twijfelen. Aan de chauffeur eerder he. Heb je trouwens de test uit "Trekker" gelezen over de felle 4 pitter van Valtra? Vergelijk die test eens met de test van de 415 Vario. Staan toch wat duidelijke verschillen in. Schrok ervan dat die Sisu zo veel lust... Komt ook in Fendt als ze hem zuinig hebben gekregen, als je dan zo'n test leest dan hoop je dat ze nog een paar jaar met Deutz door gaan.
valtradriver
Je haal me de woorden uit de mond,wilde er gister juist achter deze tekst zetten "in de laatste "trekker" staat de oplossing,maar wilde het je niet nog moeilijker maken 😉

Ja idd grote verschillen ja,super hydroliekprestaties en bediening,olieprestaties,cabineruimte,zeer goed opgebouwde transmissie,zeer fijne omkeer met parkeerrem,en nog wat kleine dingen!
Ja dan zijn er nog veel duurdere trekkers met veel mindere prestaties,gemiste kans
ja het brandstofverbruik iets aan de hoge kant misschien maar wat heb je aan een trekker (ex Fendt) die op de folder heel zuinig is maar die bij de dealer er al iets bij krijgt omdat de klant anders bij voorbaat al terugkomt dat tie niet trekt!
Denk dat Fendt de zuinigheid haalt niet door de motor maar door de transmissie (zie Deutz in 7 merkentest met zelfde motor als Fendt) dus maak je maar geen zorgen over de toekomst,neen de toekomst is mooier als ooit tevoren voor Fendt mensen!
Maar goed nu heb je het ook eens van de kenners kunnen horen wat zo'n Valtra nu voor trekker is,geen bling bling maar praktisch kwaliteitsprodukt,geen wonder dat ze jaar op jaar maar weer meer verkopen
hoenhorst
Zware karren die Tebbe's
Mengeledriver
Je heb een nogal positieve samenvatting gemaakt maar ik vond hem echt tegenvallen. Ik hoop echt dat Sisu de motoren die in Fendt komen net zo aan gaat passen als de Sisu die in de 200 Vario ligt, die is wel zuinig.
valtradriver
"positieve samenvatting"!!! Het testteam in Trekker is ronduit positief over de Valtra N121 en dan vind jij hem "echt tegenvallen"
je begin nu toch echt op "snakey Bill" niveau te praten!
Nu wil ik feiten van je horen wat je echt vond tegenvallen (buiten het brandstofverbruik)!
En zo dramatisch hoger ligt het nou ook weer niet!

Wat je je ook eens moet realiseren dat Fendt al 12 jaar aan de tit van Agco ligt,dus giga geldinjecties daarvandaan gehad heeft,Valtra heeft tot nu toe altijd zelf de broek op moeten houden,als Fendt tot nu toe dat ook nog had moeten doen stond Fendt er anno 2009 heel anders bij/voor,en dan vind ik de prestatie van Valtra vele malen groter om toch een gelijkwaardige of beter presterende trekker dan Fendt op de markt te zetten!!!
Nogmaals wat maakt de Fend zuinig de motor of de vario?
interman
Nou laat die test dan maar eens even zien Snaky Bill. ik lees ook wel meer, hoef niks van waar te zijn
valtradriver
Zie nu hoor je het eens van een echte specialist!!! 😄 😄 😄
Mengeledriver
Hahaha, specialist ja. Nee, de efficientie van de Vario transmissie is nog steeds hoger als van welke andere traploze transmissie tot nu toe. Fendt heeft in elk van de 4 serie's een trekker met het laagste specifieke gebruik volgens de DLG. Een meer gerespecteerd testinstituut vind je niet in Europa. En ik blijf erbij, die Valmet is gulzig met de brandstof. Dat Fendt geld krijgt van Agco vind ik ook apart, mr Ratliff wil niet snel van z'n centen af, hij is een topmerk nog veel groter aan't maken met veel succes. Dan Valmet die hulp niet gehad heeft, tja, wat zullen we daar over zeggen. Gemiste kans?
@Slangenbilly, je kunt het beter bij "lesen" houden ja, gaat je beter af als schrijven 😄
MaartenMandemaker
Kwam in de test van 'boerderij' ook naar buiten dat de MF 6470 met sisu 4 pitter bovengemiddeld drink, maar daar kan ik weinig van merken bij onze 6460, die vind ik gewoon zuinig, zeker bij trekwerk. qua trekkracht is het net een 6 cilinder, en bij zwaar werk hoef je zeker niet boven de 1700/1800 toeren te komen.
Mengeledriver
Misschien een demo Fendt op proef nemen? De efficiëntie van de traploze MF transmissie moet goed zijn, da's een Agco Vario, maar de motor bepaalt ook een groot deel. In dat geval zeker bij aftakaswerk.
valtradriver
@Paul kun je dan niet samen met Billy gaan leren lesen,wand er stond toch echt heeeeel veel meer in dat artikel 😉
Wat ik eigenlijk veel belangrijker vind dan dat tie een tikkeltje meer drinkt!

Maar nu heb ik nog geen feiten 😞 maar ook geen antwoord op m'n vraag: wat maakt de Fend zuinig de (Deutz) motor of de vario?

Die Snakey heeft het steeds over farmerdougters op fendt en zo,bedoelt tie daar soms mee dat schakelen voor ECHTE MANNEN is en automaten (vario's) voor oude vrouwtjes en boerendochters ?

Oh ja Porsche verzorgd het disign bij Fendt toch (slimme zet),vanaf wat voor type hebben ze dat uit handen gegeven?
MaartenMandemaker
Nee k heb wel genoeg ervaring met fendt's om te weten wat ze in huis hebben. wij hebben de 6 trapspowershift van gima in de beide mf's liggen, die komt er qua efficientie als beste uit.
Mengeledriver
De Fendt Vario is zuiniger als de 6 traps powershift. Als ik een transmissie tegenkom die zuiniger is als een Vario dan meld ik het hier wel maar tot op heden heb ik zoiets nog niet gezien. Dat Slangenbilly aan lange poken wil trekken kan ik niks aan doen, hij kan altijd nog naar Rusland om zich uit te leven. Ik denk dat bij Fendt zowel de Deutz motor alsook de Vario voor die efficiëntie zorgen. Hoge koppelstijging, groot oververmogen en een goede transmissie. Er zitten immers zeer weinig tandwielen in de Vario en geen! lamellenpakket. Bij een druk van 420 bar is de hydraulische efficiëntie bij 500 omw/min nog 93% en dat is bij 1000, 1500 en bij 2000 omw/min 95 tot 96%. Mechnisch is met de 3 tandwielvertragingen het rendement nog hoger... Dit ontkrachtigd het geschreew van: Die Fendt rijdt half hydraulisch! Dat vreet brandstof! Die mensen hebben ooit iets gehoord over een oude verstelbare pomp met een zwenkhoek van 30 graden... Moet ik nog meer fabeltjes de wereld uit helpen?
Favorit614
Je leest het morgen wel in de fabeltjes krant 😃
FENDTfarmer
Fendt heeft ook een eigen inspuitsysteem met een eigen pomp toch? die staat los van de motor en daardoor is het verbruik ook lager.

en ik meende ooit is wat gehoord te hebben dat fendt met 4 kleppen per cilinder actief is met de deutz motoren en df zelf met 2
valtradriver
Ja je zeer slecht onderbouwd oordeel over de de N121,n.a.v. de test in "trekker" 😉
magerehein
Nebraska test station van snaky bill is wel een goed teststation niet de eerste de beste
MaartenMandemaker
De dyna6 heeft een hoger rendement dan de vario paul, das bewezen en getest. sorry maar heb zelf wel redelijk wat vario ervaring, en hier in de buurt lopen ook vario's van diverse merken, maar de schakelbakken lijken het toch te winnen. natuurlijk is een vario bij bepaalde werkzaamheden ideaal, maar lang niet altijd.
MaartenMandemaker
@ronald, de motoren die Deutz voor Fendt bouwt worden niet in Deutz-Fahr trekkers gebruikt! bv in fendt 700/800 serie ligt een 5.7 liter 6 cilinder, terwijl deutz zelf 6 en 7.1 liter motoren gebruikt.
Favorit614
De motoren uit de 400 komt beter overeen met wat deutz zelf gebruikt
Mengeledriver
Ja, da's nou net jammer ja.
DESLAGERURRE
Ppppffff wat een verhalen 😃
Mengeledriver
T'is wat he. En dat na zo'n weekend....
valtradriver
Ja,laten we het daar maar over hebben @Paul,zwaar weekend gehad? meen hier iets over zwarte cross achtigs gelezen te hebben met goede bands of zo ?
Mengeledriver
Voorbereidingen he. Iets met een containerbak en een dieplader achter de Ginaf hoorde ik. Morgen komen er 2 bedrijven kijken naar de Ginaf om prijs op te geven voor het stralen en spuiten.
RIK89
Hoorde???? paul daar kwam je zelf mee. maar we kunnen ook wel in de bak van de ginaf gaan liggen. smorgens de bodemketting aan en we zijn er weer uit
Favorit614
En Rik niet vergeten om de achterklep los te doen 😃
RIK89
Je wel als iedereen bij de klep is en dan los doen. ik denk dat ik achterin de wagen lig. val ik lekker zacht
valtradriver
M.a.w hij is spuitklaar? wat,ga je de trucksector nu ook nog tegen elkaar uitspelen op prijs,die hebben het al zo moeilijk!! Nee zo werkt dat natuurlijk snap ik ook wel,maar stel je ook eisen qua verfopbouw en merk of zo? Zon vrachtwagen laten spuiten loopt best in papieren dus moet het wel ff goed gebeuren.
Favorit614
Als het stralen en spuiten net als de MAN truck gebeurt zal dat nog wel meevallen
Mengeledriver
Er komen 2 bedrijven kijken, een vertegenwoordiger is vandaag geweest, de ander moet nog komen. Ik reken op 2.500 euro. De bak gaat eraf en wordt ook 100% gespoten, alleen tussen de framebalken wou die man niet stralen, da's te veel werk. Aangezien die toch zwart worden kunnen we dat ook zelf, alleen de dikke roestplekken stralen en spuiten. De verf van de MAN is na die +/- 14 jaar nog steeds goed! Hij heeft wel veel meegemaakt maar de grote vlakken daar zit de verf nog goed op.
magerehein
Tja Bill Hollanders he
Mengeledriver
MAN spuiten? Fendt laten zitten? Dit is geen trekker van ons.
Mengeledriver
Ja, maar er zijn zo weinig hectares om te hakselen.. Of het weer en of land is te slecht.... Weinig effectieve uren op jaarbasis.

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
48
PUNTEN
0
WEERGAVES
5
BATTLES