Fendt 310 LS(A), foto van FENDTfarmer

Fendt 310 LS(A)

FENDTfarmer
De 310 voor de waterrem bij de Boma. hij gaf 98,2 pk aan de aftakas! Helaas is de pluim wat minder goed te zien omdat het te licht was. maar voor de kenners maakt dit niet veul uit die weten hoe het eruit ziet 😛

Reacties

Een kenner zoals ik weet dat wel jah 😛
boggie
98.2 pk is te weinig deze trekker is standaard 100 pk met zon rookpluim moet hij dat ook minimaal aan de aftakas geven.
FENDTfarmer
Standaard 100 pk aan de motor! en 88,5 aan de aftakas hij zit er dus mooi een stukje boven omgerekend van aftakas naar motor zit die op 109 pk aan de motor
newhollandTL
Staan jullie elke week met de trekker voor de waterrem laatst had je ook al foto's of een video dat je met de trekker voor de waterrem staat
FENDTfarmer
Tuurlijk elke week ff kijken of hij al sterker word van de spinazie 😛 haha neej gekheid. de vorige keer was half december dat was toen met onze nieuwe trekker een fendt 509c en nu mocht deze. hij heeft ok meteen ff een grote beurt gekregen
newhollandTL
Ow kijk dat verklaart al wat meer ik dacht al die doet niet anders dan naar de dealer en de trekker testen de trekker van mij baas heeft er nog nooit voor gestaan
FENDTfarmer
En hartstikke mooi. ze zijn allebei evensterk de 509 en 310 allebei 109 pk aan de motor 😛

@ fendtford. dat is ook niet verkeerd. is dr nooit een sleutel aan gekomen of issie wel wat opgedraaid?
Heno
Die is ook opgedreven dan. Onze nieuwe Fendt 818 heeft ook ver de waterrem gestaan maar net 186 pk op de motor dan wel, toch iets te weinig naar het schhijn zijn de nieuwe 818 veel minder sterk dan de oude vario versie. Onze oude deed 204 pk op de motor.
FENDTfarmer
Ooh dat weet ik niet. ik weet wel dat die nieuwe veel taaier zijn die willen zowat niet meer in toeren terug zakken.
vossie
Hij gaf op de weg ook een mooi pluimpje
HOOIJMAN
Hahaha fendtfarmer tijd om de turbo druk op de schroeven
HOOIJMAN
????
FENDTfarmer
Neuj laat um maar mooi roken 😛 bijna 110 pk motorvermogen vin ik zat.

@ vossie jahckers dat was de bedoeling ook. alleen jammer dat hij zo wegwaaide
HOOIJMAN
Haha welke word ut nu voor tt??
HOOIJMAN
Welke hef meer koppel??
MaartenMandemaker
Zat er nog veel verschil in koppelstijging en toerendaling tussen die beide?
Romke
Wij brengen de trekkers ook elk jaar ff weg voor zo'n keuring en dan komen ze ook gelijk voor de waterrem, behalve de ford 2000 😛 die komt toch niet door de keuring 😉
FENDTfarmer
Dan mut ik eerst de papieren van de 509 weer opzoeken. maar ik weet al wel dat de 310 behoorlijk taaier is maar onder de 1400 toern ok helemaal wegvalt.
HOOIJMAN
Jah das 4 cilinder heh da wegvalle 😃
FENDTfarmer
Stijging 30%

max koppel 841 nm bij 1699 toeren
county1124driver
Behalve met perkins.. op 600 toeren door gaan met ploegen(H)
huub
Wat jullie tog zo leuk vinden aan dat roken van de trekker..ten eerste rookt de chaffeur wel, en ten tweede is het ook geen goed teken...
HOOIJMAN
Ligt eran met de brandstofpomp los is het wel een goed teken 😃
MaartenMandemaker
30% is netjes voor een oude generatie motor, kuj niks van zeggen. die 840 nm moet je door de helft doen zo'n beetje, dan heb je het koppel van de motor te pakken
HOOIJMAN
Aha ja 80% is ook wa mooi hahaha licht an de brandstofpomp .. haha
FENDTfarmer
Dit is een lijnpomp ende 509 heeft roterend. maar ze lijken qua karakter behoorlijk veel op mekaar. een koppel van 420 is goed onie
FENDTfarmer
Standaard hoort een 310 een koppel van 358 te hebben 😛
HOOIJMAN
Dan zit je er dus bove haha
FENDTfarmer
80% koppelstijging? hoe woj dat doen da?
FENDTfarmer
Jah idd dan zit ik er wel boven 😛
HOOIJMAN
Nee ik had ut over 80% roke hahahaha
FENDTfarmer
Hij kon nog wa harde roken zeiden ze. gwoon ff wat gasje bij. ma ik vind het zo wa genoeg
HOOIJMAN
Turbo druk mot er komme hahaha da scheelt en dan weer diesel bij pk's make haha en dan die 600 eronder vaak buj te bang heh dis zon flauw pluimpje
FENDTfarmer
Jah hier ist een flauw pluimpje. ma dat komt door de lichtinval
Hoekstraj
Zo daar gaat weer wat duure dieselolie weg ik sie liever een trekker die minder rookt en is toch sterker die toch rookt maar vloeistof koppeling neemt ook vermogen af dacht ik;)
FENDTfarmer
Zon vloeistofkoppeling vraagt wel wat vermogen maar zoveel zal het niet zijn onder in toeren wel maar daarna niet echt meer
fendtjuh
Mooi man!
fendtman311
Gaat goed met zoon fendtje lekker pluime zo
county1124driver
Wat is koppelstijging precies? iets met hoe lang de motor vast blijft houden toch? en hoe meer pk's vaak hoe hoger dat getal?
MaartenMandemaker
De koppelstijging word berekend vanaf nominaal toeren, tot aan het toerental van maximum koppel. als het motortoerental gaan zakken, door afsmoren, stijgt het draaimoment (koppel), hoe sneller dat stijgt dus hoe groter dat moment, hoe meer weerstand een motor heeft. moderne motoren bouwen zoveel koppel op, dat een motor bij b.v. 1800 toeren meer vermogen heeft dan bij 2100. dat heet
constant vermogen.
MaartenMandemaker
Nominaal toerental is trouwens bijna volgas
jehan
Poe poe maarten dat heb je mooi uit gelegt
MaartenMandemaker
Haha bedankt jehan, dat vink wel mooi zulke dingen 😄
county1124driver
Owja. mf 3060 had standaard 20% en bij mn werk heeft 26% zodoende
MaartenMandemaker
Oh ja, ja kan nogal verschil tussen motoren zitten. al onze trekkers zijn voor de rem geweest, karakter van die 6200's die we haddenis heel anders als van die 6400's.
HOOIJMAN
6465 hef ook iets van 1800 toeren max pk's
jehan
Bij de meeste valtras ligt dat bij 1700 toeren
MaartenMandemaker
Ja die van ons ook zo'n beetje. vermogen bij 1500 toeren was hetzelfde als bij 2200 toeren. 6460 was nog een stuk taaier, die had een koppelstijging van 55%, bij een toerendaling van 35%. bij de 6465 was dat 45% om 37%
county1124driver
Ja nieuwere hebbe dat tog stukke hoger ligge? dat kopplstijging?
MaartenMandemaker
Ja klopt. nieuwe motoren zijn vaak taaier hoog in de toeren. alleen het koppel onderin verschilt niet zo veel met oude.
HOOIJMAN
Nee want 946/956 ligt ut koppel dacht ik bij 1200 (volgens ut boekkie) maar onze mf komt nog wel wat bij denk ik ff goed temme heh
county1124driver
Ooh ik snap het. ik weet wel dat et me de mf nogal aardig lang duurt voordat ie af slaat. bij 600 toeren nog ff doorgaan en dan er langzaam er bovenop kruipen
MaartenMandemaker
Temmen of afbreken haha
HOOIJMAN
Wij temme heh zijn er wel zuinig op.. genog gekost.... ikw et wel 844-s met een slag van 139.5 liep met 500 toeren nog veur de mengwage met 5 ton voer erin hahaha
HOOIJMAN
Lager kon de toeren teller niet angeve... niet te lang smeert ie nie goed haha
huub
Met de Hürli ff een bultje op de crossbaan beklimmen..ik tokkelde er in de 5de versnelling overheen..geen gas geven..400 toeren..brop...brop...brop..dan begint ie wel te stotteren..
MaartenMandemaker
Haha keer wat anders dan 500 toeren op de aftakas. nee idd k laat ze ook niet vaak onder de 1300/1400 toeren komen, word de motor wel zwaar belast. keertje maakt niet uit maar geen gewoonte
fendt 614 lsa e
Wij hebben juist de zelfde en opgedrijven tot112 pk
Renaultman
Ik heb een vraagje dat jullie misschien belachelijk gaan vinden. als er bij de gegevens van een trekker staat dat hij vb. een koppelstijging van 17% heeft, wat houdt dat precies in?
Renaultman
Niemand?
FENDTfarmer
Even een topic van zoeken of aanmaken

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
61
PUNTEN
0
WEERGAVES
1
BATTLES