International 1255 XL, foto van polletje

International 1255 XL

polletje
Foto van een International 1255 XL, bezig met poseren.

ooit ook eens van polletje geweest....

Reacties

FENDTfarmer
Is dit de 311 geworden?
polletje
Nee, eerst nog een case 5150 maxxum, en daarna de 311....
FENDTfarmer
Ma die 5150 beviel nie? want anders was je vast nie naar een 311 gegaan zonder powershift etc
polletje
Tja, die maxxum was ook niet moeders mooiste. Ik heb nog een poosje in de case-ih wereld gewerkt, daardoor kon ik wel wat goedkoper een rooie rijden. geen onplezierige trekkers hoor, maar ik ben een Fendt man he, dus ik rij met net zoveel plezier een ouwe 311 (mijn tweede overigens)
FENDTfarmer
Neej ik wou al zeggen dat zijn geen onplezierige trekkers. t zou zo moeten zijn dat er een 4 traps bak op een 311 zou zitte. dan was dat veel mooier geweest. vind onder last ideaal
polletje
Tja....dan kom je op de 500 he, maar die was er in 1986 nog niet. Maar fendt kreeg even later de turbomatik E....kan geen ps. tegen op....
casejxu
Nice ik houd wel van deze serie...:D
FENDTfarmer
Jah.. maar an kom je bij de 600 serie en dat was er in 1986 ok nie. lsaE tenminste

maar dat lsa e is toch alleen laag in toern
HOOIJMAN
1455 power kan daar wel tegen an (als je hem beetjen bij kietelt)
polletje
1455 is een machtige machine....maar wat die "E"s zo sterk maakt is die koppelomvormer..en die heeft de inter nooit gehad.
deze 1255 reed ook machtig hoor..
FENDTfarmer
Jah en wat doet die koppelomvormer dan. ik snap dat nogsteeds nie
polletje
Dat is dus een "opgevoerde"vloeistof koppeling, die ervoor zorgt dat het uitgaande koppel (draaimoment) groter is dan het ingaande moment. Hoe groter het toerental verschil in de vloeistofkoppeling, hoe groter het verschil in ingaand koppel en uitgaand koppel. Bij het wegrijden, vanuit stilstand is het toerental verschil in de vloeistofkoppeling het grootst. de koppelverhoging is dan ook het grootst. aangezien het vermogen niets anders is dan een rekensommetje tussen koppel en toerental, is het uitgaand naar de vermogen(naar de bak) van een koppelomvormer dus groter dan het ingaand vermogen vanuit de motor. Hierdoor is ie dus veel sterker bij het wegtrekken dan een trekker met een 'gewone"vloeistofkoppeling.

rijnijssel.nl/mvt/Vloeistofkoppeling.htm/
Favorit614
En het trekt als een beer
FENDTfarmer
Maar is het niet heel slecht dan om zoals met trekkerslep op die koppelomvormer te rijden. word dan de olie niet donders heet door wrijving?
polletje
Nog geen problemen mee gehad....
FENDTfarmer
Okeej. want er werd mij gezegt om niet te zuinig proberen te rijden. dus dingen zoals bloten op 1300 motortoeren (1000 stand) dat was heel slecht voor de vloeistofkoppeling omdat hij dan continu wrijving heeft
polletje
Hoe meer slip, hoe meer warmte. Maar op de 750 stand zit je aan de veilige kant. Bij ongeveer 1400 tot 1600 toeren is de vloeistof koppeling "star". en bij de "E" is de slip bij 1600 toeren helemaal weg, door een soort koppeling , die dan sluit, en daardoor een vaste verbinding maakt tussen motor en bak..
Favorit614
De koppelomvormer krijgt olie van uit de achterbrug dus hydroliek olie die word gekoeld
zwaar trekken moet ie ook op het land dus trekkerslep geen probleem
FENDTfarmer
Jaaah er is mijn nu veel duidelijk! dat filmpje is goed. bij wat voor punt houd die koppelomvormer op met werken? qua toerental?
polletje
Als het ingaande toerental gelijk is aan het uitgaande toerental, heb je geen koppelvergroting meer..
FENDTfarmer
Jah.. hek wat an is dat bijv 1200 toern bedoel ik
polletje
Dat ligt weer aan de belasting he..met niets erachter kan da zo zijn, maar met 10 kuub erachter zal dat niet zo zijn...
FENDTfarmer
Dat zeggen ze wel in dat filmpje. hoe minder de belasting hoe eerder dat punt is bereikt
polletje
Dat klopt. zet je handgas van je 310 maar op 1300 toeren en trap maar op de rem......
FENDTfarmer
Dan zakt hij naar 1250 toeren 😛 zelfde verhaal als in de 40 zetten poot op de rem en gas volgas intrappen. dan komt hij ok tot 1250
polletje
Maar je gaat wel stil staan....maximale slip..
FENDTfarmer
Jah klopt ik ga wel zitstaan. de trekker rijd niet!
polletje
Dus als je nu de belasting laat afnemen, ben je eerder op het punt van de minimale slip dan met een grote belasting. Doe ditzelfde met 1500 of 1000 toeren. het punt waarbij de koppelomvormer is 'uitgewerkt"is dus afhankelijk van de belasting.....pffff..

Vrachtwagenliefhebber? Help mee!

Op TruckFan komen iedere dag honderden mensen samen om met elkaar te genieten van bedrijfswagens in alle soorten in maten, of dat nu een truck, trailer, bestelwagen, pick up, bus, taxi, dumper of hijskraan is. Dat kan niet zonder jou! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de topperknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische trucksite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig! Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
28
PUNTEN
0
WEERGAVES
10
BATTLES