Volvo

Meerdere

Foto's
354
Video's
1
Topics
8

Informatie over de Volvo Meerdere

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de Meerdere.

Ervaring

Er zijn een paar leden die ervaring blijken te hebben met de Meerdere, gezamenlijk zo'n 4 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Wordt ook lid »

Actuele vragen Stel ook een vraag »

Nu digitaal kennis opdoen over nieuwe Volvo-truck

Volvo Trucks introduceert een online bestuurdershandleiding. Chauffeurs kunnen daarmee altijd en overal kennis opdoen over hun truck. Doordat de handleiding online staat, hoeven chauffeurs niet te wachten totdat hun truck is geleverd: ze kunnen voor aflevering al heel veel te weten komen over allerlei functionaliteiten. Na aflevering en tijdens gebruik dient de bestuurdershandleiding als naslagwerk. Het eenvoudig up-to-date kunnen aanbieden van de allerlaatste informatie was voor Volvo Trucks de voornaamste reden om het handboek te digitaliseren.

De online bestuurdershandleiding is een aanvulling op het analoge chauffeurshandboek wat in iedere truck te vinden is. “We hebben ervoor gekozen om dit handboek ook te digitaliseren. Dit biedt het voordeel dat we informatie over de allerlaatste updates kunnen toevoegen en chauffeurs eigenlijk altijd en overal met hun telefoon, laptop of via het scherm in de truck toegang hebben tot de bestuurdershandleiding in hun eigen taal”, verklaart Raymond Wittenberg die bij Volvo Trucks Nederland verantwoordelijk is voor de implementatie van de online bestuurdershandeiding.

De digitale bestuurdershandleiding is chassis specifiek. Om informatie overzichtelijk te maken, kan er na het opgeven van het chassisnummer een keuze worden gemaakt tussen een bekopte (`snel aan de slag`) en uitgebreide (`volledige rondleiding`) variant. Om eenvoudig informatie terug te kunnen vinden, beschikt de online versie over een zoekfunctie.

Aflevering effectiever en efficiënter
De bestuurdershandleiding kan voor aflevering van de truck al worden geraadpleegd en biedt als zodanig ondersteuning tijdens de aflevering van de truck. “Als chauffeurs al voor aflevering van de truck enig inzicht hebben in de functies van hun nieuwe voertuig maakt dat de aflevering effectiever en efficiënter. Niet alles is nieuw en onduidelijkheden kunnen extra worden toegelicht. Dat blijkt heel effectief”, vertelt Raymond Wittenberg.

Naast de hardcopy is de bestuurdershandleiding beschikbaar als webaplicatie, als app voor Android en IOS, te downloaden als pdf en als applicatie te raadplegen in de truck.

0 reacties


Volvo Trucks onthult technologie van zijn nieuwe heavy-duty elektrische trucks

Volvo Trucks is voorbereid om met de onlangs geïntroduceerde Volvo FH-, FM- en FMX Electric een snelle verschuiving naar duurzamer transport en een grote opleving in de elektrificatie van zwaar wegvervoer te bewerkstelligen. Innovatieve technologie op basis van een gedeeld en bewezen fundament maakt de voertuigen geschikt voor een breed scala aan transportopdrachten. Dit maakt het voor transportbedrijven eenvoudiger om te starten met het elektrificeren van hun eigen wagenpark.

Met de verkoopstart van drie nieuwe volledig elektrische trucks – de FH, FM en FMX Electric – biedt Volvo Trucks nu een totaal assortiment van vijf elektrische truckmodellen aan. De productie van de nieuwe vrachtwagens start in eerste instantie met trekkers in de tweede helft van 2022, gevolgd door bakwagens begin 2023.

De nieuwe heavy-duty trucks voor regionaal transport en het bouwsegment hebben een bruto combinatiegewicht (GCW) tot 50 ton en zijn verkrijgbaar in twee alternatieve chassishoogten, met wielbases van 3800 tot 6700 mm en variërend in 2-, 3- of 4-assige chassisconfiguraties.

“Onze nieuwe elektrische trucks zijn ontwikkeld op hetzelfde succesvolle fundament als hun tegenhangers op diesel of gas en bieden een grote flexibiliteit en de mogelijkheid om aan een zeer breed scala aan transportbehoeften te voldoen”, zegt Jonas Odermalm, Vice President of Electromobility Product Management bij Volvo Trucks.

Drie motoren en gecombineerd met I-Shift
Drie elektromotoren zijn gekoppeld aan de I-Shift automatisch schakelende versnellingsbak van Volvo Trucks met een unieke nieuwe schakelstrategie die is geoptimaliseerd voor elektrisch rijden. Samen vormen de motoren en de I-Shift een elektrische aandrijfeenheid met een gecombineerd vermogen van 490 kW (666 pk) continu en een uitgaand koppel aan de versnellingsbak tot 28.000 Nm. De elektrische aandrijflijn is ontwikkeld met het oog op een zo hoog mogelijke efficiëntie.

“Omdat de truck altijd in de hoogst mogelijke versnelling start, worden energie-efficiëntie en besparingen bereikt dankzij minimaal schakelen. Tegelijkertijd zijn er natuurlijk lagere versnellingen beschikbaar voor steile wegen of in startsituaties die extra koppel en controle vereisen”, legt Jonas Odermalm uit.

Voor de PTO zijn er drie opties om aan de behoeften van transporteurs te voldoen: één elektrisch (40 kW), één elektromechanisch (70 kW) en één op een versnellingsbak gemonteerde (150 kW).

Nieuwe generatie accu’s met een hogere energiedichtheid

De accu’s met hoge energiedichtheid maken gebruik van de nieuwste generatie lithium-ionceltechnologie en zullen worden geassembleerd in een Volvo-productiefabriek. Een elektrische vrachtwagen met zes accupacks heeft een capaciteit van 540 kWh, waarmee een actieradius van zo’n 300 km* voor een trekker-oplegger mogelijk is.

Flexibel en snel laden

De trucks bieden twee manieren van opladen: AC-laden tot 43 kW, wat ideaal is voor opladen 's nachts, of het veel snellere DC-laden tot 250 kW. Dit kan van pas komen bij volcontinue inzet van het voertuig of als het voertuig tijdens een lunchpauze moet bijladen om extra actieradius toe te voegen. Met een 250 kW DC-lader is het mogelijk om in minder dan 90 minuten** tot 80 procent van de accucapaciteit op te laden.

Energietransitie in hoog tempo doorvoeren

Om de energietransitie in hoog tempo door te voeren, biedt Volvo Trucks naast elektrische vrachtwagens ook complete oplossingen op het gebied van service-, onderhouds- en financieringsoplossingen.

“Voor vervoerders is het belangrijk dat de overgang naar elektrische trucks geleidelijk, soepel en gemakkelijk kan. Ze zullen de komende jaren een gemengd wagenpark hebben met verschillende aandrijflijnen en kunnen systemen zoals Dynafleet en andere Volvo-diensten blijven gebruiken voor al hun Volvo-trucks. Hoewel de aandrijflijn verschilt, lijken alle andere diensten en services sterk op elkaar, waardoor de overstap naar elektrische trucks zowel naadloos als logisch is”, besluit Jonas Odermalm.

Elektrische Volvo Trucks-modellen:

Volvo FH Electric, voor nationaal transport.
Volvo FM Electric, een veelzijdige truck voor zwaar, lokaal transport en regionale distributie.
Volvo FMX Electric, voor schonere en stillere bouwtransporten.
Volvo FE Electric, voor regionale en stedelijke distributie en afvalinzameling.
Volvo FL Electric, voor regionale en stedelijke distributie.
Het programma omvat ook de Volvo VNR Electric voor de Noord-Amerikaanse markt.

* Het werkelijke bereik kan variëren en is afhankelijk van vele factoren, zoals snelheid, gebruik van cruise control, voertuigspecificaties, voertuigbelasting, werkelijke topografie, chauffeurservaring, voertuigonderhoud en weersomstandigheden.

** Laadtijden kunnen variëren afhankelijk van de buitentemperatuur, het type laadapparatuur, de specificaties van de truck, de huidige accutemperatuur, de conditie van de accu en het accuvermogen voorafgaand aan het opladen.

0 reacties


Complete reeks elektrische Volvo-trucks in Europa in 2021

Vanaf volgend jaar zijn volledig elektrische uitvoeringen van zware Volvo-trucks beschikbaar voor Europese transporteurs. Dit betekent dat Volvo Trucks vanaf 2021 een complete heavy duty-reeks met elektrische aandrijflijn biedt. De enorme inzet van Volvo Trucks voor elektrificatie markeert een belangrijke stap vooruit, op weg naar CO2-neutrale transporten.

Volvo Trucks voert nu tests uit met de elektrische heavy duty-trucks Volvo FH, Volvo FM en de Volvo FMX, met het oog op hun inzet voor regionaal transport en stedelijke bouwactiviteiten in Europa. Deze trucks hebben een treingewicht tot 44 ton. Afhankelijk van de accuconfiguratie is de actieradius maximaal 300 km. De verkoop begint volgend jaar en de serieproductie start in 2022. Dit betekent dat Volvo Trucks vanaf 2021 in Europa een complete range elektrische trucks gaat verkopen voor distributietaken, afvalinzameling, regionaal transport en stedelijke bouwactiviteiten.

“We willen het aantal elektrische heavy duty-trucks snel uitbreiden om onze klanten en wagenparkbeheerders te helpen bij hun ambitieuze duurzaamheidsdoelen. We zijn vastbesloten onze branche naar een duurzamere toekomst te leiden”, zegt Roger Alm, President Volvo Trucks.

Volvo Trucks startte in 2019 met de productie van de Volvo FL Electric en Volvo FE Electric. Dit zijn elektrische trucks bedoeld voor stedelijke distributie en afvalinzameling, voornamelijk in Europa. In Noord-Amerika start de verkoop van de Volvo VNR Electric, een truck voor regionaal transport, op 3 december 2020.

Een geleidelijke overgang naar CO2-neutrale alternatieven

Elektrische trucks voor het veeleisende en zware internationale transport zullen binnen de komende tien jaar volgen. Dit zijn elektrische trucks met accu's en met een brandstofcel die een grotere actieradius hebben. Volvo Trucks is van plan in de tweede helft van dit decennium te beginnen met de verkoop van elektrische trucks die worden aangedreven door waterstof met brandstofcel. Volvo Trucks streeft naar een volledig CO2-neutrale productrange in 2040.

“Om de impact van het transport op het klimaat te verkleinen moeten we snel overstappen van fossiele brandstoffen naar alternatieven zoals elektriciteit. Maar de voorwaarden voor deze verandering en het tempo van de transitie verschillen aanzienlijk per vervoerder en markt. Ook zijn ze afhankelijk van vele variabelen zoals subsidieregelingen, toegang tot oplaadinfrastructuur en het type transportactiviteiten”, aldus Roger Alm.

Dit is de reden dat de meeste transportbedrijven niet in één keer zullen overstappen op elektrisch rijden. In de praktijk zal er in veel bedrijven de komende 20-30 jaar sprake zijn van een overgangsperiode met een gemengd wagenpark op verschillende brandstoffen. Dit kunnen dan fossielvrije alternatieven zijn zoals Bio-LNG of HVO.

“Ons chassis is zo ontworpen dat het onafhankelijk is van de gebruikte aandrijflijn. Onze klanten kunnen ervoor kiezen meerdere Volvo-trucks van hetzelfde model te kopen, met als enige verschil dat sommige elektrisch zijn en andere op gas of diesel rijden. Wat betreft producteigenschappen, zoals de chauffeursomgeving, betrouwbaarheid en veiligheid, voldoen al onze voertuigen aan dezelfde hoge normen. Chauffeurs moeten vertrouwd zijn met hun truck en deze veilig en efficiënt kunnen bedienen, ongeacht de toegepaste brandstof of aandrijving”, verklaart Roger Alm.

Vanuit het perspectief van Volvo Trucks is het voor de transitie naar duurzamer transport van groot belang dat de overgang zo soepel mogelijk verloopt zodat transportbedrijven zich kunnen aanpassen. De geboden oplossingen moeten CO2-neutraal zijn en tegelijkertijd transporteurs in staat stellen om winstgevend te zijn en voldoende productiviteit te behalen.

“Het is onze primaire taak om de overgang naar elektrische voertuigen te vergemakkelijken. We doen dit door het aanbieden van een totaaloplossing, die bestaat uit routeplanning, correct gespecificeerde voertuigen, oplaadapparatuur, financiering en services. De zekerheid voor de lange termijn die wij en ons wereldwijde netwerk van dealers en servicewerkplaatsen aan onze klanten bieden, wordt belangrijker dan ooit”, besluit Roger Alm.

0 reacties


Start verkoop van nieuwe Volvo Trucks-range

Vandaag start de verkoop van de nieuwe range van Volvo Trucks in Nederland. De vier nieuwe modellen – de Volvo FH, Volvo FH16, Volvo FM en Volvo FMX – zijn ontwikkeld om chauffeurs in staat te stellen hun taken nog effectiever, veiliger en duurzamer uit te voeren. Alle modellen hebben een nieuwe, flexibele gebruikersinterface met een digitaal instrumentendisplay dat de chauffeur in elke situatie relevante informatie geeft. Bovendien hebben de Volvo FM en FMX nieuwe cabines voor meer ruimte en een beter direct zicht.

Bekwame chauffeurs die veilig en verantwoord omgaan met hun voertuig, vracht en verschillende verkeerssituaties, zijn van onschatbare waarde voor elk transportbedrijf. Maar er is zware concurrentie om de beste mensen aan te trekken. Met dit in gedachten heeft Volvo Trucks geïnvesteerd in de ontwikkeling van de chauffeursomgeving en chauffeursinterface om een ​​werkplek te creëren die zo veilig, functioneel en comfortabel mogelijk is.

“Met onze nieuwe trucks komen we tegemoet aan de behoeften van zowel chauffeurs als transportbedrijven. Door bekende Volvo-kenmerken zoals ergonomie, comfort en veiligheid verder te ontwikkelen en deze te combineren met nieuwe innovatieve technologie en design, hebben we de chauffeursomgeving nog aantrekkelijker en productiever gemaakt ”, licht Roeland Ruygt, verkoopdirecteur Volvo Trucks Nederland toe.

Makkelijker om kostbare fouten te vermijden

Een nieuw 12-inch volledig digitaal instrumentendisplay geeft de chauffeur snel toegang tot cruciale informatie en helpt daarmee kostbare fouten voorkomen. Zo worden rijtijden altijd weergegeven, waardoor het rijden gemakkelijker kan worden gepland en het risico op overtreding van de regelgeving wordt beperkt. Verkeersbordherkenning is een andere praktische functionaliteit die de bestuurder waarschuwt voor snelheidsbeperkingen, inhaalverboden en wegtypes.

Met vier selecteerbare weergaven kan voor vertrek eenvoudig de inhoud en het uiterlijk van het hoofdinstrumentdisplay worden aangepast. De Load-weergave biedt controle over het laadgewicht, het bruto voertuiggewicht en de asdruk per as. Voor vrachtwagens met een navigatiesysteem is de navigatieweergave met gemakkelijk te volgen kaarten de juiste keuze. Degenen die willen dat hun instrumentendisplay een klassieke Volvo-look heeft, kunnen de Home-weergave kiezen, terwijl degenen die liever alleen essentiële informatie zien, de Focus-weergave kunnen instellen.

Het instrumentendisplay kan worden aangevuld met een gemakkelijk te bedienen 9-inch secundair touchscreen voor het beheren van communicatie, infotainment en transportinformatie.

Voorbeelden van functies:

Mediaspeler voor audio-ervaringen via radio, Bluetooth of USB.

Communicatie met de mogelijkheid om twee mobiele telefoons te verbinden.

Opdrachten voor ondersteuning van rijtijd, chauffeurscoaching, tachograafuitlezing op afstand en navigatie

Voertuig inclusief parkeerklimaat, aslastindicator, bandenspanningscontrole en het aanpassen van de instellingen van Volvo Dynamic Steering.

Andere functies zijn onder meer Mijn Apps voor onder andere Android Auto, dat apps van Android-telefoons weergeeft en Chauffeursgids een handboek met rijtips en informatie op maat voor iedere afzonderlijke truck.

Het systeem is voorbereid op toekomstige updates en compatibel met andere apps dan die van Volvo Trucks, bijvoorbeeld van carrosseriebouwers of boordcomputerleveranciers.

Maximaal acht camera's kunnen eenvoudig worden aangesloten op het secundaire display en tot vier cameraweergaven kunnen tegelijkertijd op het scherm worden weergegeven. De informatie op beide displays kan in meer dan 30 talen worden ingesteld. Het systeem kan meerdere persoonlijke instellingen tegelijk opslaan en wordt gekoppeld aan de persoonlijke tachograafkaart. Dit is handig als dezelfde truck door veel verschillende chauffeurs moet worden gebruikt, misschien uit verschillende landen.

Beter overzicht en minder stress

De functies uit het instrumentendisplay zijn eenvoudig te bedienen via nieuwe, intuïtief geplaatste bedieningsknoppen op het stuurwiel en middels sneltoetsen op het dashboard. Ook bestaat ook de mogelijkheid om via spraakbediening de functies aan te sturen. Het secundaire display werkt ook via touchscreen bediening.

Vrachtwagens met meer dan één aandrijfas krijgen een nieuw tractieregelingspaneel om de chauffeur te helpen snel en gemakkelijk om te gaan met potentieel risicovolle verkeerssituaties, zowel tijdens het rijden op de weg als off road. De chauffeur hoeft alleen maar aan een knop te draaien om de differentieelvergrendelingen te activeren. De verhoogde tractie wordt weergegeven op het digitale instrumentendisplay.

“Het hele instrumentendisplay is ontworpen om een ​​goed overzicht te bieden, waardoor de chauffeur informatie intuïtief en efficiënt kan beheren met minder stress. Het dashboard heeft een functioneel, robuust ontwerp van duurzaam materiaal met stevige bekerhouders, royale opbergvakken en verschillende USB-oplaadpoorten ”, zegt Roeland Ruygt.

De Volvo I-Shift bedieningshendel heeft een nieuw ontwerp dat praktischer en ergonomischer is en zorgt voor meer bewegingsvrijheid in de cabine. De schakelprogramma's zijn ook ontwikkeld en omvatten nu Economy, Standard en Performance.

Meer ruimte en beter zicht

De Volvo FM en Volvo FMX hebben nieuwe cabines met tot wel een kubieke meter meer ruimte dan voorheen. Dit zorgt voor een ruimtelijker gevoel, meer werkruimte en een duidelijk verbeterd direct zicht door onder meer een verlaagde deurlijn. Door een lage, brede instap met twee treden met verbeterde antislip-eigenschappen en verlichting blijft het in- en uitstappen op routes met frequente stops eenvoudig. In het bouwsegment is het bijvoorbeeld niet ongebruikelijk dat een chauffeur tot wel 50 keer per dag in en uit de cabine klimt.

Net als bij de Volvo FH en Volvo FH16 beschikt de chauffeur nu over een verstelbaar stuur met kantelbare stuurkolom waarmee de chauffeurspositie in hogere mate individueel kan worden aangepast. Het onderste bed in de slaapcabine is hoger geplaatst dan voorheen, biedt meer comfort en beschikt over extra opbergruimte eronder. De dagcabine heeft ook een nieuw opbergvak tegen de achterwand van 60 liter met LED-verlichting.

Nieuwe, verbeterde cabine-isolatie helpt koude, hitte en geluidsoverlast buiten te sluiten. Een sensorgestuurde klimaatunit met koolstoffilter zorgt voor een goede luchtkwaliteit, ook onder uitdagende omstandigheden.

0 reacties


Twee keer met een Volvo FM(X) de lucht in

Ondanks de vakantie-periode kwamen er vandaag flink wat persberichten binnen. De meeste daarvan publiceer ik op truckfan.nl, zodat je daar op de hoogte van het laatste nieuws en de leukste afgeleverde trucks kunt blijven, maar twee haal ik in deze blog voor het voetlicht. Zowel de Volvo importeur zelf als Van Dijk stuurden vandaag een persbericht over een dikke FM(X) voor mensen die het graag hoger op zoeken. Van Dijk Trucks Woerden levert bijzondere Volvo FM500 met Erkin-kraan aan Jan van Dam Machine Transport: ‘Van deze truck is er geen tweede’ Jan van Dam Machine Transport heeft halverwege juli een

0 reacties


De nieuwe generatie Volvo truck van binnen bekeken

Als allereerste mochten gisteren (4 juni 2020) de Nederlandse journalisten bij de Volvo importeur in Beesd aan de nieuwe generaties Volvo FH, FH16, FM en FMX snuffelen. Er werden keurige maatregelen genomen om dit in goede banen te leiden, ook in tijden van Corona. Zo mochten er maar drie journalisten tegelijk de vier aanwezige trucks bekijken. Omdat Beesd lekker dicht bij Vuren ligt had ik gevraagd om in de eerste shift te mogen, zodat ik aansluitend naar Kleyn zou kunnen gaan. Daardoor was ik één van de eerste die journalisten ter wereld die deze trucks officieel met eigen ogen gezien

0 reacties


Volvo Trucks start productie weer op

De fabrieken van Volvo Trucks in Zweden en België, die sinds half maart zijn gesloten, starten momenteel langzaam weer op.

De Volvo Trucks-productielocaties in Zweden en België starten langzaam en met inachtneming van maatregelen om de gezondheid en veiligheid van werknemers te beschermen weer op. Belangrijke zorgen bij de geleidelijke start van de productie blijven het orderboek, de leverancierscapaciteit en de lokale regelgeving inzake sociale afstand om verspreiding van het coronavirus te voorkomen.

Werkplaatsen open
Tijdens de uitbraak van het coronavirus is Volvo Trucks erin geslaagd vrijwel al haar werkplaatsen wereldwijd open te houden. In Nederland bleven alle servicelocaties toegankelijk voor klanten. De Europese productie moest echter halverwege maart worden gesloten toen de wereldwijde toeleveringsketen werd verstoord.

Volvo Trucks bleef zich concentreren op het ondersteunen van transporteurs zodat zij hun trucks op de weg konden houden om cruciale goederen te leveren voor het functioneren van de samenleving. In Nederland werden door verschillende Volvo Trucks-dealers acties opgezet om ook maatschappelijk een steentje bij te dragen. Zo werd er fruit geleverd aan ziekenhuispersoneel en zijn er bloemen rondgebracht

“De Corona-crisis laat eens te meer zien hoe belangrijk transport is voor ons dagelijkse leven. Vrachtwagenchauffeurs, technici en transporteurs blijven zich tot het uiterste inspannen en het is onze taak om hen te helpen hun werk te kunnen blijven voortzetten”, verklaart Wabe van Solkema, Managing Director, Volvo Trucks Nederland.

0 reacties


Van Dijk Groep wint Volvo Trucks-klanttevredenheidsonderzoek

Van Dijk Groep is voor de tiende keer verkozen tot beste Volvo Trucks-dealer van Nederland. Het bedrijf kwam als winnaar naar voren in het jaarlijkse REx (Retail Excellence) klanttevredenheidsonderzoek van Volvo Trucks. De vestiging van Nijwa Groep in Veenoord is verkozen tot beste werkplaats.

Volvo Trucks-dealergroep Van Dijk heeft vestigingen in Woerden, Utrecht en Culemborg. Voor de tiende keer wint het bedrijf het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek van Volvo Trucks.

“We hebben een heel goede samenwerking”, meldt een van de klanten. “Als er problemen zijn, dan is dat te bespreken en wordt het opgelost.”

“We zijn zo tevreden dat we net zeven nieuwe trucks hebben besteld”, meldt een ander.

Weer een andere klant is vooral te spreken over het duidelijke overleg: “...liever één keer teveel bellen dan één keer te weinig.”

Nijwa Veenoord heeft de beste werkplaats
De Nijwa vestiging in Veenoord werd verkozen tot beste werkplaats. Klanten zijn vooral tevreden over het personeel en de kwaliteit van de dienstverlening. “Goed contact, meedenkend personeel en flexibel opgesteld”, meldt een van de klanten van Nijwa Veenoord.

Het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek REx, wat staat voor ‘Retail Excellence’, wordt in opdracht van Volvo Trucks in heel Europa uitgevoerd op dezelfde wijze. Door middel van zowel telefonische als digitale interviews onderzoekt Volvo de loyaliteit en tevredenheid van haar klanten over de dealer. Klanten geven een rapportcijfer van 1 tot en met 10. De vragen zijn onderverdeeld in de categorieën Sales & Delivery en Workshop & Parts.

Een klant die een werkplaats heeft bezocht of een nieuwe truck geleverd heeft gekregen, wordt kort hierna geënquêteerd. Het onderzoek wordt in opdracht van Volvo Group uitgevoerd door Kantar TNS. In 2019 zijn in totaal 1.246 interviews afgenomen.

0 reacties


Video's

Top 6 foto's Alle foto's »

  • Volvo Meerdere

    De volvo's van een maat van me een bm 814 en een 350

     +5 9 reacties

  • Volvo Meerdere

    Foto van een Volvo Meerdere

    4 reacties

  • Volvo Meerdere

    80 hectare gras inkuilen. 2 hakselaars, 6 wagens, 2 loaders en 3 bulten. Op de foto de volvo L70F, L120F en JD- 6920s met beco kieper

    3 reacties

  • Volvo Meerdere

    Op deze foto is Loonbedrijf Hartemink (Sinderen) × actief met een Volvo Meerdere.

    20 reacties

  • Volvo Meerdere

    Foto van een Volvo Meerdere

    2 reacties

  • Volvo Meerdere

    Foto van een Volvo Meerdere

    Reageer

« Alle Volvo machines